Američka tvrtka Jetpack Aviation provela je uspješno testiranje prototipa luksuzne letjelice koju nazivaju letećim motociklom te tvrde da su prednarudžbe za nju već sad moguće. Riječ je o letjelici s vertikalnim uzgonom, koja u svojoj prototipskoj verziji ima četiri mlazna motora, a zamišljena je tako da će u konačnim verzijama dolaziti u civilnoj te vojno/vatrogasno/spasilačkoj verziji.
Prototip koji je testiran, P1, sastoji se od aluminijske šasije i četiri mlazna motora, što ne predstavlja neku vizualnu raskoš, no navedena tvrtka kaže da su provedena uspješna testiranja polijetanja, penjanja u visinu, lebdenja, okretanja te blagih prelazaka u horizontalan let.
Konačni proizvod nosit će naziv Speeder i moći će dosegnuti maksimalno 4500 metara visine te imati maksimalni potisak od 544 kilograma. Bespilotna verzija Speedera s teretom moći će letjeti brzinom od 480 kilometara na sat, dok će verzija s pilotom letjeti sporije kako bi pilot mogao neometano gledati i disati.
Prvotna cijena Speedera o kojoj se pričalo iznosila je 380.000 dolara, no šef Jetpack Aviationa David Mayman kaže da će ta cijena u konačnici vrlo izgledno biti i veća.
Speeder je dovoljno malen da stane u prikolicu iza vozila, a za njegovo polijetanje ne treba puno pripreme, pilot odmah po ulasku u letjelicu može poletjeti.
Jetpack Aviation trenutačno radi na idućoj verziji prototipa, P1.5, koji će koristiti manji okvir te karoseriju napravljenu od karbonskih vlakana. Samim time idući prototip izgledat će i puno bliže konačnoj verziji letjelice.
Nakon toga plan je izgradnja prototipa P2 s potpuno dovršenim tijelom i malim krilima koja se mogu skidati s tijela. Konačni modeli Speedera trebali bi također imati i do osam mlaznih motora, umjesto trenutačna četiri.
Speeder troši zrakoplovno gorivo, dizel ili kerozin, ali Mayman želi u konačnici da njegova letjelica koristi zeleno gorivo za let.
Jetpack Aviation dosad je pažnju privlačio JB-10 i JB-11 jetpack osobnim sustavima za letenje. Speeder će raditi na sličnom principu, ali će biti brži, moći će nositi više tereta te i do dvoje putnika. Isto tako koristit će elektroničku stabilizaciju te brzi vektorski potisak u svim smjerovima, kako bi u djeliću sekunde izvodio kretnje i održavao balansiran položaj pri lebdenju.
Mayman isto tako kaže da je cilj napraviti Speeder modularnim, tako da svaki pojedini kupac može konfigurirati svoj Speedster s karoserijama i sustavom propulzije koji njemu najviše odgovara.
Izvor: Daily Mail