Europske tražilice udružuju snage ne bi li konkurirale Googleu

Obje će tvrtke same koristiti svoj indeks pretraživanja, ali će tehnologija također biti dostupna drugim neovisnim tražilicama i tehnološkim tvrtkama.

Martina Čizmić | 13.11.2024. / 14:48

Pretraživanje interneta, ilustracija (Foto: Getty Images)

Google bi, prema svemu sudeći, mogao dobiti ozbiljnu konkurenciju iz Europe. Naime, dvije europske tražilice, Ecosia i Qwant, objavile su partnerstvo za izgradnju europskog indeksa pretraživanje kako bi se smanjila ovisnost o američkim tehnološkim tvrtkama.

Kako su istaknuli u zajedničkom priopćenju, tvrtke su dogovorile zajedničko ulaganje u European Search Perspective (EUSP) koja bi trebala biti lansirana u Francuskoj početkom 2025. godine. Dodaju kako im je cilj pružiti bolje rezultate pretraživanja na francuskom i njemačkom jeziku, njihovim matičnim zemljama.

Qwant sa sjedištem u Parizu, usmjerena je na privatnost te naglašava kako neće preprodavati osobne podatke korisnika. S druge strane berlinska Ecosia fokusirana je na održivost te obećaje posaditi jedno stablo za svakih 50 pretraživanja na njihovoj platformi.

Iako su obje tražilice, u usporedbi s Googleom, sitni igrači na europskom tržištu, zahvaljujući novim pravilima tržišnog natjecanja mogli bi ipak postati pravednija konkurencija. Naime, do sad su alternativne tražilice poput Ecosije i Qwanta morale koristiti infrastrukturu pretraživanja od velikih tvrtki kao što su Microsoft ili Google, kako bi isporučile rezultate pretraživanja. Nova pravila omogućuju im da koriste podatke Googlea, Microsofta i ostalih velikih igrača, koji bi bili korisni za obuku modela pretraživanja. To će i malim tražilicama omogućiti da stvore vlastiti indeks pretraživanja, koristeći rezultate iz mješavine različitih tražilica.

Ecosia i Qwant kažu da će njihov novi indeks pretraživanja staviti privatnost na prvo mjesto, koristeći tehnologije iz Qwanta. Obje će tvrtke same koristiti svoj indeks pretraživanja, ali će tehnologija također biti dostupna drugim neovisnim tražilicama i tehnološkim tvrtkama kao "transparetntan i siguran skup podataka" za nove AI tehnologije.

Hoće li im to pomoći da postanu konkurent Googleu na europskom tržištu, teško je reći. S razvojem umjetne inteligencije na tržištu su se pojavile brojne tražilice koje nude vlastite alternative temeljene na generativnoj umjetnoj inteligenciji. A ni veliki igrači poput Googlea i Applea nisu dugo čekali da ponude svoje proizvode temeljene na istoj tehnologiji.

Izvor: CNBC

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti