Fizičar sa Sveučilišta Massachusetts Amherst u novoj je studiji, koja je objavljena u znanstvenom časopisu Science Advances, pokazao da otvaranje sebi najbližeg prozora u automobilu nije uvijek najbolja opcija za zaštitu od zaraze koronavirusom ili bilo kojom drugom zrakom prenosivom bolesti.

Pomislili bismo da ljudi zbog pandemije instinktivno otvaraju prozor tijekom vožnje s drugima u automobilu. No to možda nije optimalno, iako je to bolje nego uopće ne otvoriti prozor, ističe Varghese Mathai, autor studije i asistent profesora na spomenutom američkom sveučilištu.

Pojasnio je da je istraživanje dizajnirano tako da uzima u obzir da se u autu voze dvije osobe, primjerice kao što je slučaj kod taksija, Ubera ili privatnom obliku prijevoza. Pretpostavili su da se putnik u autu nalazi na stražnjem sjedalu, kako bi se osigurala najveća moguća udaljenost u tako ograničenom prostoru između njih.

Rezultati istraživanja sugeriraju da je otvaranje prozora u automobilu koji se nalaze nasuprot vozača i putnika, optimalno rješenje. Najbolje bi bilo da se spuste svi prozori i ventilacija pojača unutar automobila, no to nije uvijek najpraktičnije rješenje (pogotovo po kiši, snijegu i velikoj hladnoći), dok je najgore rješenje uopće ne imati spuštene prozore.

Mathai i njegov tim proučavali su što se događa s aerosolnim česticama koje izdišu vozač i putnik tijekom različitih varijanti spuštenih i dignutih prozora u automobilu.

U pravilu, zrak koji kruži po unutrašnjosti automobila stvara polje niskog pritiska na prednjim prozorima, u odnosu na stražnje prozore, kaže Mathai.

Pala nam je na um ideja da otvorimo prednji i stražnji prozor koji su na suprotnim stranama jer se tad stvara zračna struja koja ide straga prema prednjem dijelu kabine i prolazi kroz sredinu automobila, pojašnjava Mathai.

Mathai i njegov tim kolega sa Sveučilišta Brown, postavili su teoriju da bi otvaranje prednjeg desnog prozora i stražnjeg lijevog prozora u automobilu moglo biti najbolje za zaštitu vozača i putnika od stotina čestica aerosola koje oslobađa ljudski dah.

Na naše iznenađenje, simulacije su pokazale da zračne struje tad djeluju kao prepreka između vozača i putnika, kaže Mathai, opisujući efekt zračne zavjese koji nastaje u tim uvjetima.

Te mjere nisu zamjena za nošenje maske za lice u automobilu, ali mogu smanjiti virusno opterećenje u ograničenom prostoru, kao što je unutrašnjost automobila, istaknuo je Mathai.

Računalni model koji je Mathai koristio bazirao se ugrubo na vanjskom obliku Toyote Prius pri vožnji brzinom od 80 kilometara na sat.

Izvor: News Medical

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju