Nakon što je Cruise ostao bez dozvole za korištenje svojih robotaksija u San Franciscu, zbog čega je kompanija privremeno prekinula s testiranjem svih svojih autonomnih vozila, poljuljano je povjerenje javnosti u ovakav tip vozila i tehnologije. Mnogima je ta činjenice dovoljan dokaz da ne treba vjerovati računalima te da su ljudi bolji i pouzdaniji vozači u odnosu na tehnologiju.
S takvim razmišljanjem sigurno se neće složiti u Waymu, Googleovoj kompaniji koja ne samo da godinama testira svoje autonomne automobile, već njihova vozila u kojima uopće nema vozača već neko vrijeme taksiraju u nekoliko američkih gradova. Iz Wayma su više puta do sada tvrdili kako je njihov Waymo Driver, odnosno računalo koje upravlja automobilima bolji i sigurniji vozač u odnosu na ljude, što su sada ponovno dokazali objavom statistike s kojom su usporedili broj prometnih nesreća i ozljeda u tim nesrećama u njihovim automobilima u odnosu na vozila kojima upravljaju ljudi.
Njihovi su podaci bazirani na skoro 11,5 milijuna kilometara koje su njihovi autonomni automobili napravili po Phoenixu i San Franciscu, no nisu korišteni podaci za Los Angeles, zbog malog broja do sada prijeđenih kilometara u tom gradu.
Podaci Wayma su prilično zanimljivi. U odnosu na automobile kojima upravljaju ljudi, autonomni automobili sudjeluju u 57 posto manje prometnih nesreća, dok je ta brojka još veća u odnosu na prometne nesreće s ozljedama i ona iznosi 85 posto pri čemu treba naglasiti kako smrtni slučajevi nisu zabilježeni. Iako su i ovi podaci impresivni, stvarna slika je vjerojatno još bolja. Naime, usporedili su jedino prometne nesreće koje su prijavljene policiji, dok je jasno kako se u nekim slučajevima, prilikom manjih sudara i nesreća bez štete ne zove policija. Waymo, s druge strane, mora kontaktirati policiju i u slučaju takvih nesreća. Druga važna stvar je što se Waymovi autonomni automobili ne kreću autocestama, na kojima je obično stopa prometnih nesreća još manja.
Ako se u obzir uzmu i lokacijski faktori, Waymovi podaci za San Francisco pokazuju kako je vjerojatnost da će njihovi automobili izazvati prometnu nesreću s ljudskim žrtvama manja do deset puta u odnosu na ljudske vozače.
Za razliku od nekih konkurentskih kompanija, Waymo do sada nije imao nikakvih većih problema tijekom svih godina testiranja svojih autonomnih vozila, no ipak treba naglasiti kako su se iz kompanije sve do nedavno hvalili kako u sudarima s njihovim automobilima nisu zabilježene tjelesne ozljede, no u posljednjih pola godina zabilježena su tri takva slučaja.
Izvor: Electrek