Ako nešto ne volimo na internetu to su pop-up oglasi, znate oni koji nemaju “X” za gašenje i koji vas forsiraju da vidite poruku oglašivača. Užasno zar ne? 

Sredinom 90-ih, Ethan Zuckerman radio je u kompaniji tripod.com koja se financirala, naravno, od prodaje oglasnog prostora, odnosno bannera. Model po kojim su prodavali oglase jest ono što danas nudi i Facebook, Google i ostali, a to je da su pomoću programskog koda analizirali stranice korisnika kako bi im plasirali relevantne informacije. 

Popup banner osmišljen ja u jednoj vrlo zanimljivoj situaciji. “Bio je to način kako povezati oglas s korisnikom, bez postavljanja oglasa direktno na stranicu. Ideja o prvom popupu je došla kada je prodavač automobila poludio kad je shvatio da se na istoj stranici promovira analni seks. 

“Napisao sam kod te pokrenuo novi prozor u kojem se nalazila reklama. Oprostite mi. Namjere su bile dobre.”, istaknuo je Zuckerman. 

Nekoliko tjedana kasnije, onda vrlo popularan servis za izradu web stranica GeoCities lansirao je isti način oglašavanja s Zuckermanovim kodom.  

“Ne samo da sam isporučio prvi popup, napisao sam javascript i Perl kako bi ga lansirao”.  Ako vas interesira cijela i detaljnija priča o prvom popup banneru, pročitajte ovaj članak na TheAtlanticu.

Danas postoje brojni alati kojima možete blokirati bannere na stranicama, što nikako ne ide u prilog oglašivačima. No za razliku od bannera postoje brojne nove i zanimlijvije metode koje se koriste kako bi se dobila pažnja korisnika!