Djetinjstvo kakvo su provele generacije rođene u osamdesetima, početkom devedesetih i ranijim godinama i ono kakvo je provela (i provodi) tzv. generacija Z potpuno su drukčija. Ova generacija, koja uključuje mlade rođene između 1995. i 2010. godine, većinom je odrasla uz računala, internet, pametne telefone i društvene mreže te ne znaju što to znači kada se filmovi i serije mogu gledati samo onda kada su na TV programu (a ne onda kada oni žele s nekoliko klikova mišem ili dodira prstiju po ekranu telefona kako bi se pokrenuo Netflix) ili ih se mora posuditi u udaljenoj videoteci, ne znaju kako je pogledati samo jedan crtić dnevno (prije dnevnika) ni što znači "kopati" po knjižnicama i enciklopedijama kako bi pronašli neke informacije.
Oni nostalgični mogli bi dodati da ta generacija ne zna živjeti u stvarnom svijetu i ne zna kako je to provoditi većinu vremena igrajući se vani s vršnjacima jer svoje djetinjstvo provode online, na društvenim mrežama, gledajući videozapise koje im predlaže algoritam i igrajući videoigre s djecom s drugog kraja svijeta.
Vremena su se jednostavno promijenila i svi se tome trebamo prilagoditi, a kako to vrijeme, odnosno s kojim aplikacijama provodi generacija Z, istražili su iz analitičke kompanije Zebra IQ te su objavili popis aplikacija koje mladi najčešće koriste – za neke ste sigurno čuli, a za druge vjerojatno ne, osim ako nemate nekog člana generacije Z u blizini.
Najpopularnije aplikacije:
Twitch – platforma za prijenos i gledanje videoigara. Ovo je još jedna od stvari koja je u prošlosti bila nezamisliva – da milijuni ljudi, umjesto "pravog" sporta, gledaju prijenose uživo videoigara. Dnevno 15 milijuna jedinstvenih korisnika posjeti Twitch, dok broj mjesečnih pregleda prijenosa iznosi gotovo 900 milijuna.
Reddit – za Reddit možemo reći da ga koriste i stari i mladi internetski korisnici, no iznimno je popularan među generacijom Z.
TikTok – o TikToku se sve više piše i riječ je o aplikaciji, odnosno društvenoj mreži koja podsjeća na Vine, a korisnicima omogućuje stvaranje i dijeljenje kratkih videozapisa.
Imgur – još jedna platforma koja se koristi godinama i nije ograničena samo na mlade. Na njoj se objavljuju fotografije, memeovi i gifovi, a broj je mjesečnih korisnika oko 250 milijuna
Unfold – aplikacija koja omogućuje stvaranje atraktivnih priča na Instagramu, s fotografijama i videozapisima te se mjesečno putem ove aplikacije napravi oko 50 milijuna storyja.
Brat – kanal na YouTubeu koji prati više od 3 milijuna ljudi i na kojem se objavljuju originalne emisije. Na Business Insideru kažu da su tinejdžeri "opsjednuti s Bratom"
NTWRK – aplikacija za e-kupovinu bogata sadržajem na kojoj brendovi i poznate osobe promoviraju i prodaju svoje proizvode, a u nju su novac uložili LeBron James, Jimmy Iovine i drugi.
Lomotif – aplikacija za uređivanje videozapisa koja korisnicima omogućuje ubacivanje fotografija, glazbenih isječaka i raznih efekata u postojeće videozapise.