Počinje najzahtjevnije testiranje autonomnih automobila

Intelova podružnica Mobileye počinje s testiranjem autonomnih automobila u Jeruzalemu koji je poznat po agresivnoj vožnji te će ovo biti najveći izazov za umjetnu inteligenciju koja upravlja vozilima

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 18.05.2018. / 18:28

Mobileye (Foto: Intel) (Foto: Intel)

Nakon nekoliko prometnih nesreća i dvije poginule osobe u automobilima kojima su upravljala računala povjerenje javnosti u autonomna vozila malo je poljuljano, no tehnološke kompanije nastavljaju s testiranjima ovakvih vozila u sve izazovnijim uvjetima. Iz Intela, čija podružnica Mobileye razvija tehnologiju za samovozeće automobile, najavili su kako uskoro kreću u najzahtjevnije testiranje autonomnih vozila do sada.

Naime, iako su do sada ovakvi automobili odvozili milijune kilometara u stvarnim cestovnim uvjetima, Mobileye će ovu tehnologiju testirati na cestama Jeruzalema – prema izvršnom direktoru kompanije Amnonu Shashui, ovaj grad poznat je po agresivnom načinu vožnje te će biti najveći dosadašnji test za umjetnu inteligenciju koja upravlja automobilima.

Mobileye (Foto: Intel) (Foto: Intel)

Ovo će testiranje, napisao je šef Mobileyea na blogu, pokazati mogućnosti automobila kojima upravljaju računala u donošenju brzih odluka (o brzini donošenja odluka u prometu često ovise i ljudski životi), morat će paziti na brojne pješake koji ne koriste pješake prijelaze, agresivne vozače koji brzo mijenjaju trake i slično.

Na početku će testni automobili koristiti samo podatke dobivene kamerama, dok će se uskoro početi koristiti i podaci s radara i lidara – kada ova tehnologija bude spremna za komercijalnu primjenu, ona bi trebala imati nekoliko pouzdanih sustava koji će samostalno podržavati autonomnu vožnju tako, ako jedan sustav zakaže, drugi će moći nastaviti vožnju bez ikakvih problema.

U ovoj kompaniji žele da njihovi automobili, tj. vozila koja koriste njihovu tehnologiju budu tisuću puta pouzdaniji vozači od ljudi te da vrijeme između prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama iznosi u prosjeku milijardu sati.

Sve do nedavnih nesreća Ubera i Tesle, ova se tehnologija prilikom testiranja pokazala skoro pa nepogrješivom, a sigurno je kako će s vremenom i s daljnjim testiranjima napredovati sve dok računala u potpunosti ne zamijene ljude za volanima.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti