Na krilima streaminga: Veliki porast zarade na glazbenom tržištu

Kada je zarada u pitanju, globalno glazbeno tržište približava se brojkama i zaradi iz 2008. godine.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 23.04.2018. / 07:38 komentari
Gramofonska ploča (Foto: Thinkstock) (Foto: Thinkstock)

Globalno glazbeno tržište posljednjih se godina oporavlja i nakon dugo godina smanjenja prihoda prošle su se godine prihodi približili onima iz 2008. godine, a glavni generator rasta je streaming, odnosno streaming servisi poput Spotifya, Apple Musica, Deezera i brojnih drugih.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Nakon ostvarenog rasta prihoda od skoro milijardu dolara u 2016. godini, prošle godine taj je rast iznosio čak 1,4 milijarde te su prihodi na globalnom tržištu dosegli 17,4 milijarde dolara (2008. ta je cifra iznosila 17,7 milijardi dolara). Također, s obzirom na sve veću popularnost streaming servisa, odnosno sve veći broj korisnika koji je spreman platiti mjesečnu pretplatu kako bi imali pristup milijunima pjesama, broj pretplatnika i zarada trebali bi rasti i u budućnosti.

Zarada od streaminga tako je prošle godine iznosila 7,4 milijardi dolara, uz porast veći od 2 milijarde dolara, odnosno 39 posto u odnosu na godinu ranije. Udio streaminga u ukupnim prihodima glazbene industrije popeo se na 43 posto i ako se ovakav rast nastavi, uskoro bi mogao premašiti 50 posto.

Prema Music Industry Blogu, prošla godina bila je iznimno uspješna i za glazbenike koji nemaju potpisane ugovore s velikim diskografskim kućama te je porast njihove zarade u 2017. iznosio 27,2 posto, što je veći porast u odnosu na rast velikih glazbenih kompanija.

Glazbenici koji nemaju ugovore s diskografima glazbu distribuiraju na platformama poput Bandcampa, Tunecorea i CD Babyja te je njihova ukupna zarada iznosila 472 milijuna dolara, što je porast u odnosu na 371 milijun ostvaren godinu dana ranije.

Ove brojke pokazuju kako postoji i aktivno globalno tržište i za ovakve glazbenike i umjetnike kojima nisu potrebne veliki izdavači, već svoju glazbu uspješno mogu distribuirati na internetu te se ovaj dio glazbene industrije više ne može ignorirati, zaključili su na MIB-ju.

Podsjetimo i na ranije rezultate istraživanja američkog udruženja glazbenika (RIAA) prema kojem je zarada od prodaje fizičkih formata (vinili, CD-i itd.) premašila zaradu od prodaje digitalne glazbe – iako je u obje ove kategorije zabilježen pad zarade, taj je pad puno veći kada je u pitanju prodaja digitalne glazbe – 25 posto te je zarada za prošlu godinu iznosila 1,3 milijardi dolara.

Izvor: MIB
 

Vezane vijesti