Najveći trend posljednjih godina na glazbenom tržištu jest streaming i servisi poput Spotifya, Apple Musica, Deezera i drugih koji, za određenu mjesečnu pretplatu, korisnicima nude pristup milijunima pjesama koje mogu slušati na računalima, mobilnim uređajima i pametnim zvučnicima.

Kako je rasla popularnost streaminga, tako se smanjivala prodaja digitalnih pjesama putem servisa poput iTunesa, a kakvo je trenutno stanje na glazbenom tržištu i koliki je pad prodaje digitalne glazbe najbolje možemo vidjeti prema posljednjim podacima američkog udruženja glazbenika (RIAA) koji su pokazali kako je zarada od prodaje fizičkih formata poput vinila i CD-a prošle godine bila veća od prodaje digitalne glazbe.

Vinili svijetla točka

Pri tome treba napomenuti kako prošle godine nije zabilježen porast prodaje CD-a i vinila – dapače, isporuka je smanjena za četiri posto i ostvareni su prihodi od 1,5 milijardi dolara, no zarada od prodaje digitalnih pjesama i albuma pala je za čak 25 posto i iznosila je 1,3 milijarde dolara. Za sve ljubitelje glazbe i kolekcionare danas se ipak više isplati kupiti CD (koji dolazi s knjižicom, nekad i s dodatnim DVD-om ili Blu-Rayom), nego dati istu ili sličnu količinu novaca za pjesme u digitalnom formatu koje će biti pohranjene na računalu ili mobilnim uređajima.

Među fizičkim glazbenim formatima iz RIAA-e ipak svijetlom točkom nazivaju vinile (koji su skuplji od CD-a i digitalnog downloada) čija je prodaja porasla deset posto uz prihode od skoro 400 milijuna dolara.

No, za one koji često i puno slušaju glazbu streaming se čini kao logičani najboljei izbor te je za većinu korisnika jedino pitanje koji od ovakvih servisa odabrati te su streaming servisi zaslužni za čak dvije trećine zarade glazbene industrije u SAD-u i za očekivati je kako će ta brojka u budućnosti rasti i dalje.

Izvor: Engadget