Svjetska agencija Associated Press još je prije šest mjeseci najavila, a potom i implementirala sustav u kojemu se za pisanje članaka koriste "novinari roboti".

Naime, program je osmišljen na način da piše članke o poslovnim rezultatima i izvješćima kompanija, kako bi novinari imali više vremena za praćenje trendova, pronalaženja novih priča i ekskluzivnih vijesti. Program naziva "Automated Insights" svakog kvartala objavi oko 3000 vijesti iz područja biznisa i poslovnih izvješća kompanija, a ta brojka iz dana u dan raste sve više.

Kvartalna dobit je nužna kad je u pitanju poslovno izvještavanje, što je uglavnom monoton i stresan posao koji zahtijeva kombinaciju brzine i preciznosti. To je samo jedan od razloga zbog kojih je AP još prošle godine odlučio započeti automatizaciju kvartalnih izvješća, koristeći pritom Wordsmith platformu.

Naravno, za takve članke nikada ne biste rekli da ih je napisao, tj. generirao novinar robot, sve dok ne dođete do kraja teksta, gdje piše da je tekst generiran programom Automated Insights.

Prema riječima AI menadžera za odnose s javnošću, Jamesa Koteckija, platforma Wordsmith tjedno stvara preko 4 milijuna članaka. Također, Kotecki procjenjuje da ovaj sustav, ako je potrebno, može proizvesti i do 2.000 članaka u sekundi!

Philana Patterson, AP-ova pomoćnica poslovnog urednika zadužena za provedbu ovog sustava rekla je da su zaposlenici na početku bili vrlo skeptični.  "Ja osobno niti ne očekujem da dobar novinar ne bude skeptičan", rekla je.

Kada je program započeo s radom u srpnju prošle godine, svaki je automatizirani tekst imao greške koje je trebalo popraviti, no program je punom parom i bez ljudske intervencije, kad su greške u pitanju, počeo raditi u listopadu 2014. godine. Iz AP-a i kompanije Automated Insights napominju da zbog novog programa još nitko nije izgubio svoj posao.

Prije provedbe ovog programa, AP je pratila kvartalna poslovna izvješća oko 300 kompanija, a sada se svaka tri mjeseca  automatizira 3.000 takvih izvješća za velike kompanije poput Applea, Googlea, American Airlinesa, Coca-Cole i mnogih drugih.

U svakom slučaju, roboti još uvijek nisu u potpunosti preuzeli novinarski posao. "Cilj svega je da novinari imaju veću slobodu izražavanja i kritičkog mišljenja, da se rasterete te da budu u mogućnosti pisati pametnije i zanimljivije članke", rekla je Patterson.

Ovo je napisao Homo Sapiens koji se itekako slaže sa zadnjom rečenicom i koji je sam izabrao ovu fotografiju:



Foto: YouTube