Osječani s nestrpljenjem čekaju nove tramvaje: Prvi stiže već u ožujku, a nabavljat će ih se još

Novi osječki tramvaji imaju spremnike energije koji će osigurati autonomiju vožnje u slučaju kvara na tramvajskoj kontaktnoj mreži.

Martina Čizmić | 27.01.2025. / 15:57

Tramvaj (Foto: Končar)

Nakon što su modernizirali prugu, sve je spremno i za nove tramvaje u Osijeku. I to njih čak 20. U pogonima Končara – Električna vozila već se uvelike radi na novim niskopodnim tramvajima. Kako je istaknuo osječki gradonačelnik Ivan Radić, prvi od 10 niskopodnih tramvaja dolazi u ožujku, a najavio je i nabavu dodatnih 10 novih tramvaja.

Zadovoljni smo što proizvodnja osječkog tramvaja ide planiranom dinamikom. Prvi na osječke ulice dolazi u ožujku ove godine, a ostalih devet će dolaziti tijekom 2025. godine. Novi tramvaji bit će sigurniji, udobniji i moderniji, čak šest metara duži nego što su ovi koji sada voze osječkim ulicama, te prilagođeni osobama s invaliditetom. Vrijednost projekta je 25 milijuna eura, sve je financirano iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, rekao je gradonačelnik Radić.

Dodao je kako Grad Osijek paralelno s ovim projektom provodi i modernizaciju tramvajske infrastrukture, vrijednu 45 milijuna eura, a koja obuhvaća modernizaciju 10 kilometara tramvajske mreže i 23 stajališta, a realizirano je 90 posto radova.

Za nas u Osijeku tu nema stajanja. Nadamo se proširenju flote, što bi značilo još 10 novih niskopodnih tramvaja, sveukupno 20 novih tramvaja u Osijeku. Potpisali smo okvirni sporazum, čekamo raspisivanje poziva ministarstva. To bi upotpunilo i zadovoljilo potrebe osječkog javnog prijevoza, koji je novi tramvaj dobio davne 1982. godine, poručio je.

Napomenuo je i da je uz tramvajsku obnovljena i autobusna flota s 13 novih autobusa, a za prijavu je spreman i projekt nabave 17 novih električnih autobusa. Predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak kazao je da su osječki tramvaji dugački 20,8 metara, u odnosu na zagrebačke malo širi, a od noviteta imaju spremnike energije koji će osigurati autonomiju vožnje u slučaju kvara na tramvajskoj kontaktnoj mreži.

U završnoj smo etapi montaže svih sustava na tramvaj i taj će tramvaj krajem veljače biti u potpunosti spreman, a početkom ožujka isporučen Gradu Osijeku na završna testiranja na novoj tramvajskoj infrastrukturi grada Osijeka. Tada kreće izuzetno jaka dinamika isporuke ostalih devet tramvaja, koje moramo isporučiti do rujna ove godine, rekao je predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak.

Tramvaji su modernizirani, suvremeni, poboljšani u odnosu na tramvaje koje smo prije radili. Nadamo se da će ovo biti prva serija za Osijek te da ćemo ugovoriti i seriju od preostalih 10 tramvaja. Iznimno nas veseli da ćemo biti nezaobilazan partner u javnom gradskom prijevozu gradova Zagreba i Osijeka, dodao je Kolak i napomenuo da će uskoro krenuti obuka vozača i tehničkog osoblja osječkog Gradskog prijevoza putnika.

Ovaj prvi tramvaj koji dolazi nije samo prijevozno sredstvo, nego je to nova era u osječkom javnom prijevozu. Osijek je grad prvog hrvatskog tramvaja, čime se i ponosimo, a uskoro ćemo na ulicama imati nove niskopodne tramvaje koji su veći, moderniji, sigurniji i udobniji te prilagođeni osobama s invaliditetom. Očekujemo da ćemo time smanjiti i broj automobila na osječkim ulicama, zaključio je Radić.

Inače, Končar je ovih dana obilježio Dan Končara i 104. obljetnicu od osnutka, a tim je povodom u sjedištu tvrtke održana svečana dodjela nagrada studentima Tehničkog veleučilišta u Zagrebu (TVZ). Pod geslom „Najbolja investicija je investicija u ljude“ Končar još od 2004. godine nagrađuje najbolje studente TVZ-a, a ovom je prilikom „Končarevu nagradu“ studentima uručio predsjednik Uprave Končar Gordan Kolak. U prigodi 104. godine poslovanja, Končar je nastavio i dugu tradiciju brige za zajednicu posebnom gestom za obitelj Laure Soče, djevojke rođene s dječjom paralizom i sljepoćom. Peteročlanoj obitelji Soče, čije dvoje djece zahtijeva posebnu skrb, Končar je na korištenje ustupio prijeko potrebno voziloza olakšanu mobilnost i sigurnost u svakodnevnom životu.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti