Pripremaju IoT i AI studij na kojem će studenti studirati u Parizu i Zagrebu i ističu: Budućnost razvoja visokog obrazovanja mora biti u internacionalizaciji

Tijekom proljeća ove godine Algebra će uselit u svoj novi, namjenski izgrađeni kampus u Zagrebu, što će omogućiti još kvalitetniju provedbu nastave i više prostora za praktičnu nastavu.

Martina Čizmić | 04.01.2022. / 14:28

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Visoko učilište Algebra može se pohvaliti sve većim interesom studenata iz godine u godinu. Tako je u ovoj akademskoj godini, na Algebri više od 1.600 studenata, a cilj bio bi, istaknuo je na sjednici Gospodarskog vijeća dekan, doc.dr.sc. Mislav Balković, u narednih pet godina doći do oko 2.500 studenata.

Naglasio je kako , s obzirom na demografska kretanja u Hrvatskoj i činjenicu da će, zbog manjeg broja rođene djece i iseljavanja stanovništva, u narednim godinama broj kandidata za upis na visoka učilišta i sveučilišta i dalje predvidljivo biti u padu, Algebra kao svoj strateški cilj vidi internacionalizaciju studija i privlačenje većeg broja studenata iz inozemstva na studij u Hrvatsku. Dodao je kako u ovoj akademskoj godini više od 50 studenata iz inozemstva studira na Visokom učilištu Algebra na raznim vrstama programa i u raznim duljinama boravka, od jednog semestra do cjelokupnog studija.

Ključni koraci u privlačenju većeg broja inozemnih studenata su i respektabilne međunarodne suradnje, poput one nedavno uspostavljene s francuskim EPITECH-om, s kojim je u zajedničkoj suradnji razvijen diplomski studij "Interneta stvari i umjetne inteligencije“ (IoT & AI). Studenti će jednu godinu studirati u Zagrebu, a drugu u Parizu te potom ostvariti pravo na zajedničku diplomu. Ovaj inovativan diplomski studij svoje će prve studente upisati sljedeće akademske godine (2022/2023), a suradnja je ključna, naglasio je dekan Balković, jer EPITECH godišnje na druga učilišta šalje gotovo tisuću studenata, što je komplementarno s Algebrinom strategijom širenja kvalitetnih partnerstva, ali i jedan od potentnih izvora digitalnih profesionalaca za hrvatske tvrtke.

Gospodarskom vijeću je predstavljen i portfelj od preko trideset europskih projekata u području znanstvenih istraživanja, inovacija, obrazovanja i razvoja kurikuluma za obrazovanje na kojima trenutačno sudjeluje Algebra kao nositelj ili jedan od partnera u projektu – ukupna je vrijednost svih tih projekata veća od 300 milijuna kuna.

Kako je istaknuto, tijekom proljeća ove godine Algebra će uselit u svoj novi, namjenski izgrađeni kampus u Zagrebu, što će omogućiti još kvalitetniju provedbu nastave i više prostora za praktičnu nastavu iz svih područja, vježbe, kao i razvoj poduzetničkih projekata u okviru znanstveno-istraživačkih djelatnosti.

Kako stručnjaka u području digitalnih tehnologija i dalje nedostaje, a visoko obrazovanje tek u duljem roku može pridonijeti s novim digitalnim profesionalcima, Gospodarskom vijeću prezentiran je i nacionalni projekt implementacije vaučera i mikro-kvalifikacija u sprezi s novim Zakonom o obrazovanju odraslih koji u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, uskoro u Hrvatskoj započinje Ministarstvo rada i mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike. Ovaj projekt će omogućiti da otprilike deset tisuća ljudi završi neki od akreditiranih obrazovnih programa u digitalnom području, uz značajnu subvenciju iz EU sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.

Zaključak Vijeća je da će se uslijed globalnih trendova i potreba zapošljavanja novih ljudi sigurno postići veliki interes za programima koji će obrazovati programere na raznim tehnologijama, sistemske i „cloud“ administratore, stručnjake za IT sigurnost, frontend developere, profesionalce za digitalni marketing ili dizajnere korisničkog sučelja.

Kako bismo osigurali pravilnu zastupljenost dionika za dopune strategije u dijelu obrazovanja odraslih, odnosno u novoj Algebrinoj podstrategiji obrazovanja odraslih, sazvali smo tematsku sjednicu Gospodarskog vijeća uz gostovanje predstavnika Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike koji su predstavili koncepte mikro-kvalifikacija, vaučera i općenitu viziju razvoja obrazovanja za potrebe tržišta rada i zapošljavanja. Sjednica je otvorila pitanja i donijela niz prijedloga novih kvalifikacija i programa koje bi Algebra trebala i mogla ponuditi kako bismo se približili budućim potrebama gospodarstva u dijelu kratkih verificiranih programa, naglasio je dekan Visokog učilišta Algebra, doc.dr.sc. Mislav Balković.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti