Nakon što je Mark Zuckerberg u travnju 2012. godine preuzeo Instagram za milijardu dolara i na taj način šokirao korisnike ove mreže, ali i veliki broj tržišnih analitičara jer je platio iznimno veliku svotu za kompaniju koja do tada nije zaradila niti dolara, on je prošle godine pokušao kupiti još jednu popularnu mrežu – Snapchat. Njenom vlasniku Evanu Spiegelu prvo je ponudio  milijardu dolara, no kako ga je on odbio, šef Facebooka ubrzo mu je dao novu, puno veću ponudu – 3 milijarde dolara. Iako je Zuckerberg vjerovao da će Spiegel pristati, on ga je ponovno odbio pa se Mark okrenuo drugim akvizicijama (poput WhatsAppa), dok je šef Snapchata nastavio s razvojem svoje mreže i privlačenjem što većeg broja korisnika.

Spiegel je primjer poduzetnika koji vjeruje u svoj proizvod i koji je riskirao odbivši veliki novac, no čini se da mu se taj rizik isplatio jer, prema posljednjim glasinama, trenutna vrijednost ove kompanije popela se na čak deset milijardi dolara. Ako sve bude išlo prema planu, prenose na Business Insideru, već krajem sljedeće godine možemo očekivati izlazak Snapchata na burzu, a njegova procijenjena vrijednost tada bi mogla iznositi nevjerojatnih 25-30 milijardi dolara. Ovakve ambiciozne procjene vrijednosti Snapchata bazirane su na nekoliko stvari, a jedna od njih jest veliki broj korisnika mlađih od 25 godina. Jedan od najvećih problema Facebooka upravo su tinejdžeri i mlađi korisnici kojima je ova mreža dosadila, a mnogima je zamjena za Zuckerbergovu mrežu Snapchat.

Također, mnogima je Snapchat zamijenio i poznate mobilne aplikacije za razmjenu poruka poput WhatsAppa, WeChata i Facebook Messengera jer se putem ove mreže šalju poruke koje automatski nestaju s telefona nakon kratkog vremena pa je idealna za slanje intimnih fotografija i privatnih poruka. Još jedan razlog za optimizam Evana Spegela jest i nedavno predstavljena opcija Snapchat Stories koja omogućuje dijeljenje sadržaja s više korisnika te je njena najveća prednost u odnosu na konkurentske mreže u tome što i te objave nakon određenog vremena nestaju s interneta.

Ipak, najveći razlog optimizma za daljnje povećanje vrijednosti ove kompanije jest oglašavanje – oglasi dolaze i na Snapchat te će veliki brandovi, na sličan način na koji je koncipirana Stories opcija, na ovoj mrežu objavljivati svoje priče, odnosno oglase koji će biti ponajviše namijenjeni mlađim korisnicima.

Ako se oglašavanje na Snapchatu pokaže uspješnim, Evan Spiegel imat će više milijardi razloga za optimizam prilikom izlaska ove kompanije na burzu. 

Foto: AFP