Suradnja s Kinezima, a proizvodnja u Sloveniji: Renault planira električni automobil cijene do 20 tisuća eura

Renault je prvo pregovarao s Volkswagenom o razvoju električnog Twinga, a kako nisu moglo postići dogovor, okrenuli su se partnerima na Istoku.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 04.06.2024. / 14:05 komentari
Prototip električnog Renault Twingo (Foto: Renault)

Ako žele konkurirati jeftinim i kvalitetnim kineskim električnim vozilima, ali i ako žele privući kupce koji nisu spremni zaviriti duboko u džep kako bi kupili električni automobil, tradicionalni proizvođači moraju mijenjati strategiju i okrenuti se cjenovno pristupačnijim modelima s električnim pogonom. Planove o takvim vozilima imaju i velike tvrtke poput Volkswagena i Renaulta te su, kako bi smanjili troškove i optimizirali razvoj i proizvodnju, te tvrtke čak razgovarale o partnerstvu na razvoju takvog jeftinijeg e-vozila, Twinga EV.

tri vijesti o kojima se priča Međunarodna svemirska postaja, ISS Predznak većih problema? Što se to događa sa Međunarodnom svemirskom postajom? Iz NASA-e o svemu šute Svemir Zavirite sami u dubinu svemira Napravljena najveća karta svemira: Prikazuje više od 800 tisuća galaksija i seže unatrag 13,5 milijardi godina Pogled na pametni sat, ilustracija Wear OS Na pametne satove dolazi značajka koja bi vam mogla spasiti život

Prototip električnog Renault Twingo Ništa od velikog partnerstva: VW i Renault neće zajedno razvijati cjenovno pristupačan električni automobil

Od te suradnje, kako smo nedavno saznali, ipak neće biti ništa, a nakon toga iz Renaulta su se odlučili potražiti nove partnere koji će im pomoći u razvoju električne verzije legendarnog gradskog automobila. Nove su partnere pronašli na Dalekom istoku. Na električnoj verziji Twinga Renault će tako raditi s Kinezima. O kojoj je kompaniji konkretno riječ, nije poznato, no ovo je još jedan dokaz koliko su se stvari na automobilskom tržištu promijenile posljednjih godina i koliko su kineske tvrtke napredovale.

Prema riječima ljudima iz Renaulta, partnerstvo su sklopili kako bi poboljšali vrijeme razvoja i troškove. Iako će na njemu surađivati s Kinezima, dizajn i razvoj većinom će se odvijati u Francuskoj, dok bi se sam automobil trebao proizvoditi u Sloveniji.

Kada bi se ovaj Renault trebao naći na cestama nisu objavili, no jasno je kako će do toga proći nekoliko godina, a jednom kada stigne, njegova bi cijena trebala iznositi do 20 tisuća eura. Bit će zanimljivo vidjeti hoće li ovaj automobil, ali i drugi o kojima čitamo već neko vrijeme poput Volkswagena ID.1 kojeg također očekujemo za nekoliko godina i čija bi cijena trebala iznositi do 20 tisuća eura, promijeniti mišljenje prvenstveno Europljana o električnim vozilima. Planove za veće širenje na europsko tržište ima i BYD, kineska tvrtka koja je postala poznata široj javnosti kada je krajem prošle godine zauzela najveći udio na globalnom tržištu e-vozila te i oni uskoro namjeravaju početi s prodajom svog modela Seagull u Europi, čija bi cijena također trebala iznositi do 20 tisuća eura.

Slika nije dostupna Panika zbog "kineske ofenzive": Proizvođači električnih automobila znatno mijenjaju strategiju

Kako ljudi većinu vremena tijekom godine provode u gradskoj vožnji, za one koji imaju pristup infrastrukturi za punjenje, pogotovo vozačima koji žive u kućama i imaju garaže u kojima mogu puniti baterije, takvi se automobili čine prilično zanimljivi. Tijekom sljedećih godina tako možemo očekivati sve veću ponudu, a vjerojatno i porast potražnje vozača koji razmišljaju o prelasku na struju, ali ne žele dati 40 ili 50 tisuća eura za takav tip vozila.

Izvor: Arena EV

Vezane vijesti

Još vijesti