Panika zbog "kineske ofenzive": Proizvođači električnih automobila znatno mijenjaju strategiju

Tradicionalni proizvođači automobila Kinezima ne mogu konkurirati s velikim i skupim e-vozilima, pa mijenjaju taktiku.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 19.03.2024. / 13:36

Električna vozila, ilustracija (Foto: Getty Images)

Čini se kako će jedan od najvećih budućih trendova na tržištu električnih automobilima biti cjenovno povoljniji modeli s kojima će kompanije pokušati privući vozače, ali i s kojima će pokušati konkurirati kineskim tvrtkama. Renault je već najavio moderni električni Renault 5, koji stoji 25 tisuća eura, a rade i na jeftinijim vozilima, a iste planove ima i Volkswagen, pa čak i Tesla.

Renault 5 E-Tech electric Renault i VW razgovaraju o zajedničkoj proizvodnji manjeg i cjenovno povoljnijeg električnog automobila

Tim kompanijama treba dodati još jednu - Ford. Ta tvrtka trenutačno razvija novu i jeftiniju platformu za električna vozila, a dok Renault i VW razmišljaju u smjeru malih gradskih vozila, Fordova platforma namijenjena je kompaktnim SUV-ovima i pickupovima. Najvažnije je da bi cijena takvih modela trebala iznositi oko 25 tisuća dolara. Izvršni direktor Forda Jim Farley nedavno je komentirao kako je zabrinut zbog navale jeftinijih kineskih električnih automobila.

Iako se oni ne prodaju u SAD-u, njihov je utjecaj znatan čak i na tom tržištu te Farley kaže kako im američke kompanije ne mogu konkurirati jer bi time riskirale 20 do 30 posto svoje zarade. Farley se dotaknuo nedavno predstavljenog novog modela BYD-ova Seagulla, za koji je rekao kako je prilično dobar, a s obzirom na to da mu cijena iznosi manje od 10 tisuća dolara, jasno je kako mu niti jedna američka ili europska kompanija ne može konkurirati. Na opasnost s istoka ranije je upozorio i izvršni direktor Stellantisa, koji je rekao kako je kineska ofenziva vjerojatno najveći rizik kompanijama poput njihove i Tesle.

Odgovor na kinesku ofenzivu

Tijekom konferencije za investitore CEO Forda objasnio je kako su ranije imali problema s konkuriranjem japanskim i južnokorejskim automobilima te mu je jasno da sada moraju riješiti problem koji imaju s kineskim tvrtkama. A taj problem, kako je brzo naučio Farley, mogu riješiti klađenjem na male platforme za električne automobile jer se pokazalo kako su velika električna vozila poput njihova modela F-150 iznimno skupa za proizvodnju, tako da su se odlučili promijeniti strategiju. On je još prošlog mjeseca objavio kako u tajnosti razvijaju jeftiniju platformu za e-vozila, a zanimljivo je kako je na čelu odjela koji vodi razvoj Alan Clark. Riječ je o inženjeru koji je imao važnu ulogu prilikom razvoja Teslina najprodavanijeg automobila, Modela Y.

Električni automobil Cijena električnih automobila za nekoliko bi godina mogla iznenaditi

Prema dosad poznatim informacijama, za prvi model koji će pokretati jeftinija e-platforma trebat ćemo sačekati još najmanje dvije godine. Njegova cijena iznosit će oko 25 tisuća dolara i zanimljivo je da bi, prema Electreku, na tržištu trebao konkurirati nadolazećem modelu najjeftinijeg Teslina električnog automobila. O tom se vozilu dosad dosta govorilo, no i dalje nije poznato kada bi ga Musk mogao predstaviti.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti