Cijena električnih automobila za nekoliko bi godina mogla iznenaditi

Već za 3 godine moglo bi doći do velike promjene na tržištu, zahvaljujući sve povoljnijim cijenama baterija, ali i primjeni nove proizvodne tehnologije.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 11.03.2024. / 14:45

Električni automobil (Foto: Getty Images)

Jedan od najvećih problema kupaca, odnosno potencijalnih kupaca električnih automobila je njihova cijena. Modeli e-vozila koji se mogu usporediti sa sličnim modelima s benzinskim motorima obično su prilično skuplji, što je mnogima presudno prilikom odabira hoće li kupiti vozilo s motorom s unutarnjim izgaranjem ili će se odlučiti za vozilo s električnim motorom. Cijena, naravno, nije jedini razlog zbog kojeg se ovo tržište ipak kreće sporije od nekih predviđanja, jer postoje i drugi izazovi poput kapaciteta baterija, brzine punjenja i slično.

Električni automobil SAD staje na kočnicu: Usporava se ambiciozni plan prelaska na električna vozila

Ako je vjerovati analitičarima Gartnera, situacija bi se uskoro mogla promijeniti, barem što se cijene proizvodnje tiče. Naime, u ovoj analitičkoj kompaniji vjeruju kako bi najranije 2027. godine cijena proizvodnje električnih automobila trebala biti niža u odnosu na cijenu automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Ovdje je, dakle, riječ o cijeni proizvodnje i tek treba vidjeti kako će se to odraziti na prodajnu cijenu vozila. Analitičari ipak vjeruju kako neće proći puno vremena dok se cijene ne izjednače, dok bi u budućnosti električni automobili mogli postati čak i jeftiniji od benzinaca i dizelaša.

Iako se kao važan razlog niže cijene spominju sve povoljnije cijene baterija, inače najskuplje komponente električnih automobila, najveći pozitivni učinak na cijenu trebala bi imati promjena načina proizvodnje, s kojom će se uštedjeti i novac i vrijeme. Takvu promjenu već je uvela Muskova Tesla, a za koju godinu bi trebale i ostale automobilske kompanije. Riječ je o tzv. “gigacastingu”, odnosno proizvodnji velikog dijela karoserije automobila iz jednog komada metala, umjesto zavarivanja i lijepljenja više dijelova kao što se to sada radi.

No dok je s jedne strane ta tehnika jeftinija za proizvodnju, ona ima i svoju drugu stranu. A to je da bi zbog kompleksnosti proizvodnje te integracije baterijske tehnologije popravak električnih automobila pri većim oštećenjima mogao biti čak 30 posto skuplji u odnosu na sličan automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem. Već sada možemo pročitati izvješća nekih rent-a-car kuća prema kojima su troškovi popravka električnih automobila veći.

Mercedes-Benz Mercedes, Renault i druge automobilske kompanije mogle bi upasti u opasnu zamku

Usprkos tome, proizvođači električnih automobila uvjereni su kako je cijena ključ rasta prodaje. Već smo pisali o planovima Renaulta, Volkswagena, Tesle i drugih kompanija koje razvijaju ili planiraju razvoj automobila cijene od 20-25 tisuća dolara, no pitanje je hoće li i s takvim cijenama moći konkurirati kineskim tvrtkama čija su vozila sve popularnija. Dovoljno je samo pogledati posljednji model BYD-a čija cijena na kineskom tržištu iznosi manje od 10 tisuća dolara.

Izvor: Arena EV

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti