Jedan od ključnih, a za mnoge i ključan faktor s kojim automobilske kompanije žele osvojiti što veći dio tržišta električnih vozila jest proizvodnja cjenovno povoljnih modela. To su shvatili i u Reanultu i Volkswagenu, a poznato je i kako Elon Musk ima takve planove o Tesli cijene oko 25 tisuća dolara. Dok ove kompanije tek pripremaju i najavljuju jeftinije modele, Kinezi su već ispred konkurencije te osvajaju tržište jeftinijim i tehnološki naprednim modelima. Takvi su automobili značajno zaprijetili kompanijama koje su desetljećima dominirale tržištem i sada moraju promijeniti cijeli svoj način poslovanja, što nije jednostavno.
Jedna od takvih kineskih kompanija čiji su automobili sve popularniji i na europskom tržištu jest Nio. Njihovi automobili trenutačno konkuriraju modelima u premium segmentu poput BMW-a i Mercedesa, no u planu imaju i razvoj dva podbrenda s povoljnim cijenama s kojima, među inim, namjeravaju napasti i europsko tržište.
Još od ranije govori se o novom podbrendu Alps, a prvi modeli tog brenda na tržištu EU navodno bi se trebali pojaviti u drugoj polovici sljedeće godine, prenose na Reutersu. No kako je na konferenciji za novinare najavio suosnivač i predsjednik tvrtke Lihong Qin, u planu imaju još jedan podbrend koji će biti cjenovno još povoljniji, a u Europi ga možemo očekivati tijekom 2025. godine. Od Fireflya možemo očekivati manja vozila orijentirana na obitelji, a ono što je najzanimljivije oko njih jest - cijena.
Iz kompanije još ne govore o cijenama, no prema izvorima Electreka, ona bi se za modele Firefly trebala kretati od samo 14 tisuća dolara pa do 28 tisuća dolara. Modeli brenda Alps trebali bi stajati od 28 do 42 tisuće dolara, a Niovi automobili bit će najskuplji u ponudi i namijenjeni onima dubljeg džepa.
U posljednjem razgovoru s medijima, Qin nije govorio o brendu Alps, već samo o Fireflyu, no za očekivati je kako će se kroz dvije godine automobili oba ova Niova brenda biti dostupni na europskom tržištu. Kineska kompanija namjerava sa svojim glavnim brendom te s oba podbrenda upravljati potpuno odvojeno, odnosno imat će vlastite timove i odjele za istraživanje i razvoj.
Izvor: Reuters