Ideja putničkog zrakoplova sa trupom koji je zapravo stopljen s krilima nije sama po sebi nova i prisutna je od 90-ih godina prošlog stoljeća. No, zahvaljujući Airbusu, koji je na nedavnom zračnom sajmu u Singapuru predstavio funkcionalan umanjeni model Mavericka, taj je koncept itekako ponovno zaživio, a iz Airbusa dodaju da taj dizajn može uštedjeti i do 20 posto potrošnje goriva nasuprot postojećim modelima putničkih zrakoplova.
Samo ime Maveric zapravo je akronim (model aircraft for validation and experimentation of robust innovative controls).
Dizajn koji briše spoj trupa s krilima stvara uzgon duž čitavog trupa aviona, a ne samo na krilima, kao što je to slučaj kod klasičnih putničkih zrakoplova. Istovremeno, smanjuje se opterećenje zrakoplova.
U industriji u kojoj su pomaci u uštedi od jedan do dva posto velika stvar, 20 posto zvuči gotovo nestvarno.
Mavericku su motori smješteni iznad trupa i dio su repova, što znači manje buke za promatrača na tlu, a i na taj način se danas sutra mogu zbog toga ugraditi i nove inačice motora, poput hibridnih ili u potpunosti električnih turbina.
Dizajn ima jednu manu, a ta je drastično smanjen broj sjedala uz prozor, no zato nudi potpuno slobodne ruke o organiziranju redosljeda sjedala u samom putničkom prostoru.
Prva faza testiranja završit će tijekom 2020. godine, a kad će točno započeti druga faza, iz Airbusa zasad nisu najavili.
Izvor: Wired