Ovo nije putnička verzija B-2 bombardera već novi Airbusov projekt

Airbus je predstavio novi model zrakoplova posve drugačijeg dizajna od uobičajenog kad je riječ o putničkim zrakoplovima. Projekt su nazvali Maverick, a dizajn neodoljivo podjeća na onaj B-2 stealth bombardera kojeg koristi američko ratno zrakoplovstvo.

Branimir Vorša | 25.02.2020. / 15:42 komentari

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Ideja putničkog zrakoplova sa trupom koji je zapravo stopljen s krilima nije sama po sebi nova i prisutna je od 90-ih godina prošlog stoljeća. No, zahvaljujući Airbusu, koji je na nedavnom zračnom sajmu u Singapuru predstavio funkcionalan umanjeni model Mavericka, taj je koncept itekako ponovno zaživio, a iz Airbusa dodaju da taj dizajn može uštedjeti i do 20 posto potrošnje goriva nasuprot postojećim modelima putničkih zrakoplova.

Samo ime Maveric zapravo je akronim (model aircraft for validation and experimentation of robust innovative controls).

Dizajn koji briše spoj trupa s krilima stvara uzgon duž čitavog trupa aviona, a ne samo na krilima, kao što je to slučaj kod klasičnih putničkih zrakoplova. Istovremeno, smanjuje se opterećenje zrakoplova.

U industriji u kojoj su pomaci u uštedi od jedan do dva posto velika stvar, 20 posto zvuči gotovo nestvarno.

Mavericku su motori smješteni iznad trupa i dio su repova, što znači manje buke za promatrača na tlu, a i na taj način se danas sutra mogu zbog toga ugraditi i nove inačice motora, poput hibridnih ili u potpunosti električnih turbina.

Dizajn ima jednu manu, a ta je drastično smanjen broj sjedala uz prozor, no zato nudi potpuno slobodne ruke o organiziranju redosljeda sjedala u samom putničkom prostoru.

Prva faza testiranja završit će tijekom 2020. godine, a kad će točno započeti druga faza, iz Airbusa zasad nisu najavili.

Izvor: Wired

Vezane vijesti