AI preuzima i zrakoplove: Prvo će u zrakoplovu biti samo jedan pilot, a onda će pilotska kabina biti prazna!

Mogu li u budućnosti računala i umjetna inteligencija u potpunosti zamijeniti pilote i u potpunosti autonomno upravljati zrakoplovima?

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 22.01.2019. / 12:13 komentari
Airbus (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Kada se govori o budućnosti transporta, sve se više govori o autonomiji, pri čemu se prvenstveno misli na autonomna vozila, odnosno automobile, kamione i druga prijevozna sredstva kojima će upravljati računala. Automobili bez vozača već su odvozili milijune kilometara, testiraju se i kamioni u kojima su volane ljudi prepustili strojevima, a Uber kreće s vrlo zanimljivim projektom autonomnih romobila i bicikala, koji će na poziv korisnika putem aplikacije sami doći do njih, a kada baterija bude pri kraju, sami će otići na punjenje.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

O autonomiji ozbiljno razmišljaju i u avionskoj industriji te u budućnosti možda uopće neće više biti pilota u kabini jer će njihova mjesta također zamijeniti računala i umjetna inteligencija. O autonomnim zrakoplovima više su puta govorili iz Airbusa, a njihova izvršna tehnološka direktorica Grazia Vittadini vjeruje kako će napredak u umjetnoj inteligenciji zaista omogućiti potpunu autonomiju zrakoplova.

Kako prenose na Bloombergu, Airbus je trenutno u tranziciji prema "operacijama samo s jednim pilotom", dok se potpuna autonomija očekuje kasnije. Naravno, ta tranzicija neće biti brza niti jednostavno jer pored brojnih tehničkih problema – umjetna inteligencija trebala bi biti gotovo savršena kada je u pitanju polijetanje, slijetanje i upravljanje zrakoplovom, pogotovo u nekim nepredviđenim i rijetkim situacijama, veliki izazov predstavlja i samo certificiranje proizvoda, tj. kako nagovoriti regulatore da im dopuste korištenje ove tehnologije.

Iako općenito direktori velikih zrakoplovnih kompanija ne vole govoriti o ovoj temi, činjenica je kako bi u današnje vrijeme u kojem se govori o smanjenju troškova, kao i nedostatku pilota, njihove kompanije imale velike prednosti od takve tehnologije.

Izvor: Bloomberg

Vezane vijesti