Kada se govori o budućnosti transporta, sve se više govori o autonomiji, pri čemu se prvenstveno misli na autonomna vozila, odnosno automobile, kamione i druga prijevozna sredstva kojima će upravljati računala. Automobili bez vozača već su odvozili milijune kilometara, testiraju se i kamioni u kojima su volane ljudi prepustili strojevima, a Uber kreće s vrlo zanimljivim projektom autonomnih romobila i bicikala, koji će na poziv korisnika putem aplikacije sami doći do njih, a kada baterija bude pri kraju, sami će otići na punjenje.

O autonomiji ozbiljno razmišljaju i u avionskoj industriji te u budućnosti možda uopće neće više biti pilota u kabini jer će njihova mjesta također zamijeniti računala i umjetna inteligencija. O autonomnim zrakoplovima više su puta govorili iz Airbusa, a njihova izvršna tehnološka direktorica Grazia Vittadini vjeruje kako će napredak u umjetnoj inteligenciji zaista omogućiti potpunu autonomiju zrakoplova.

Kako prenose na Bloombergu, Airbus je trenutno u tranziciji prema "operacijama samo s jednim pilotom", dok se potpuna autonomija očekuje kasnije. Naravno, ta tranzicija neće biti brza niti jednostavno jer pored brojnih tehničkih problema – umjetna inteligencija trebala bi biti gotovo savršena kada je u pitanju polijetanje, slijetanje i upravljanje zrakoplovom, pogotovo u nekim nepredviđenim i rijetkim situacijama, veliki izazov predstavlja i samo certificiranje proizvoda, tj. kako nagovoriti regulatore da im dopuste korištenje ove tehnologije.

Iako općenito direktori velikih zrakoplovnih kompanija ne vole govoriti o ovoj temi, činjenica je kako bi u današnje vrijeme u kojem se govori o smanjenju troškova, kao i nedostatku pilota, njihove kompanije imale velike prednosti od takve tehnologije.

Izvor: Bloomberg