To je paradoksalno – u biti koristimo tehnologiju kako bismo doveli u red naš odnos s tehnologijom, ovako je Arianna Huffington na World Government Summitu u Dubaiju komentirala mobilnu aplikaciju Thrive koju je njezin start-up Thrive Global razvio u suradnji sa Samsungom. Riječ je o mobilnoj aplikaciji koja bi korisnicima dala malo slobodnog vremena od telefona i konstantne distrakcije od poziva, poruka, obavijesti s društvenih mreža i slično. Jedan od razloga zbog kojih je krenula u razvoj ove aplikacije bili su rezultati više istraživanja koji su pokazali sve veću ovisnost ljudi o pametnim telefonima i društvenim mrežama, pogotovo među tinejdžerima. Napomenula je kako moramo prestati glorificirati ljude koji su konstantno na telefonima i vrijeme je za prihvaćanje promjene, odnosno privremenog gašenja i odmora od telefona.

Ideju o Thriveu Huffington je dobila na temelju vlastitog iskustva, iako je to vjerojatno iskustvo velikog broja ljudi. Shvatila je koliko je ovisna o telefonima i kako danas uređaji i tehnologija koju bi ljudi trebali kontrolirati, u biti imaju kontrolu nad ljudima, uzima nam pažnju i mogućnost fokusiranja i razmišljanja. Aplikacija Thrive namijenjena je Samsungovim telefonima (na početku je dostupna samo za novi Note), a kada se pokrene, odnosno kada se na telefonu aktivira "Thrive mod", osobe koje vas pokušavaju kontaktirati dobit će poruku da niste dostupni do određenog vremena koje sami odredite. Umjesto konstantnog gledanja u telefone ljudi će se napokon moći posvetiti obitelji, odnosno poslu, i to bez ometanja pametnih telefona.

Jedna od zanimljivih opcija ove aplikacije jest i praćenje korištenja drugih aplikacija i igara na telefonima te mogućnost postavljanja ograničenja na njihovo korištenje – tako će korisnici sami sebe ograničiti u vremenu korištenja Facebooka, igranja određenih igara i slično. Ljudi se često "izgube" tijekom surfanja internetom i često nisu svjesni koliko vremena su proveli na internetu, na društvenim mrežama i brojnim aplikacijama, i upravo u takvim situacijama trebao bi pomoći Thrive.

Pomoći će nam vratiti kontrolu nad našim vremenom, dodala je Huffington.

Osim promjene razmišljanja i ponašanja samih korisnika promjene su nužne i u velikim tehnološkim kompanijama koje moraju postaviti drugačije prioritete u načinu na koji se algoritmi i strojno učenje konstantno mijenjaju kako bi privlačili našu pažnju – što neće biti lako jer je to i izvor zarade tih kompanije (privlače našu pažnju, tj. vrijeme i time zarađuju novac od oglašavanja).

Izvor: CNBC