Prije kupovine novih proizvoda, a pogotovo ako se radi o nekim skupljim uređajima, gotovo je sigurno da će većina ljudi prvo provjeriti što o tom uređaju misle internetski korisnici. Mnogi će odluku o kupovini donijeti upravo na temelju recenzija novinara, blogera i influencera, odnosno na temelju komentara na forumima i raznim stranicama. No koliko se danas može vjerovati takvim recenzijama?

Prema britanskoj organizaciji za zaštitu potrošača Which?, treba biti jako oprezan prilikom čitanja takvih recenzija i komentara te se svakako preporučuje dobro prosurfati internetom i potražiti više izvora recenzija prije odluke o kupovini. Razlog su lažne recenzije koje se prodaju na internetu i zahvaljujući njima može se stvoriti pogrešan dojam o određenim proizvodima. Lažne recenzije mogu se kupiti pojedinačno po cijeni od 5 funti po jednoj recenziji, no prodavači koji žele kupiti više lažnih recenzija odjednom imaju na raspolaganju i pakete lažnih recenzija, čija se cijena kreće od 620 funti za 50 recenzija pa do čak 8 tisuća funti za tisuću lažnih recenzija.

Ekipa iz Whicha? pronašla je deset stranica na kojima se prodaju takve lažne recenzije te upozorava kako je riječ o zaista velikom problemu. Ako potencijalni kupci nailaze samo na pozitivne recenzije nekog proizvoda, jasno je kako će pomisliti da je riječ o stvarnim recenzijama zadovoljnih korisnika i mnogo je veća vjerojatnost da će kupiti taj proizvod. No nakon kupovine može uslijediti veliko razočaranje kada shvate da nisu dobili ono što su željeli.

Također, prijašnje istrage istog problema ukazale su i na brojne grupe na Facebooku u kojima se recenzentima nudi novac ili proizvodi u zamjenu za lažne recenzije, odnosno za pozitivne recenzije. Facebook, ali i eBay pokušavaju stati na kraj takvim grupama te kažu da ulažu veliki napor kako bi ih otkrili i reagirali na njih. Isto tvrde i u Amazonu, koji je posebno pod povećalom organizacije Which? jer se upravo na njihovoj stranici ostavljaju recenzije, uključujući i lažne recenzije brojnih proizvoda.

No Natalie Hitchins iz te organizacije smatra kako Amazon, ali i druge online platforme ne rade dovoljno dobar posao kako bi spriječili lažne recenzente i zavaravanje potencijalnih kupaca. S obzirom na to da je online kupovina dodatno skočila od početka pandemije te se sve više ljudi oslanja na informacije iz prve ruke s interneta, potrebno je uložiti dodatan napor kako bi se razotkrili prevaranti i zaštitili kupci.

Izvor: BBC