Prije kupovine novih proizvoda, a pogotovo ako se radi o nekim skupljim uređajima, gotovo je sigurno da će većina ljudi prvo provjeriti što o tom uređaju misle internetski korisnici. Mnogi će odluku o kupovini donijeti upravo na temelju recenzija novinara, blogera i influencera, odnosno na temelju komentara na forumima i raznim stranicama. No koliko se danas može vjerovati takvim recenzijama?

Amazon Istraživanje tvrdi: Internetska trgovina Amazon rasadnik je antivakserskih teorija urote

Prema britanskoj organizaciji za zaštitu potrošača Which?, treba biti jako oprezan prilikom čitanja takvih recenzija i komentara te se svakako preporučuje dobro prosurfati internetom i potražiti više izvora recenzija prije odluke o kupovini. Razlog su lažne recenzije koje se prodaju na internetu i zahvaljujući njima može se stvoriti pogrešan dojam o određenim proizvodima. Lažne recenzije mogu se kupiti pojedinačno po cijeni od 5 funti po jednoj recenziji, no prodavači koji žele kupiti više lažnih recenzija odjednom imaju na raspolaganju i pakete lažnih recenzija, čija se cijena kreće od 620 funti za 50 recenzija pa do čak 8 tisuća funti za tisuću lažnih recenzija.

Ekipa iz Whicha? pronašla je deset stranica na kojima se prodaju takve lažne recenzije te upozorava kako je riječ o zaista velikom problemu. Ako potencijalni kupci nailaze samo na pozitivne recenzije nekog proizvoda, jasno je kako će pomisliti da je riječ o stvarnim recenzijama zadovoljnih korisnika i mnogo je veća vjerojatnost da će kupiti taj proizvod. No nakon kupovine može uslijediti veliko razočaranje kada shvate da nisu dobili ono što su željeli.

Jeff Bezos i Blue Moon Što nakon Amazona? Bezos se sad može posvetiti drugoj strasti - putovanjima u svemir

Također, prijašnje istrage istog problema ukazale su i na brojne grupe na Facebooku u kojima se recenzentima nudi novac ili proizvodi u zamjenu za lažne recenzije, odnosno za pozitivne recenzije. Facebook, ali i eBay pokušavaju stati na kraj takvim grupama te kažu da ulažu veliki napor kako bi ih otkrili i reagirali na njih. Isto tvrde i u Amazonu, koji je posebno pod povećalom organizacije Which? jer se upravo na njihovoj stranici ostavljaju recenzije, uključujući i lažne recenzije brojnih proizvoda.

No Natalie Hitchins iz te organizacije smatra kako Amazon, ali i druge online platforme ne rade dovoljno dobar posao kako bi spriječili lažne recenzente i zavaravanje potencijalnih kupaca. S obzirom na to da je online kupovina dodatno skočila od početka pandemije te se sve više ljudi oslanja na informacije iz prve ruke s interneta, potrebno je uložiti dodatan napor kako bi se razotkrili prevaranti i zaštitili kupci.

Izvor: BBC
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju