Tijekom posljednjih tjedana šefovi nekih tehnoloških kompanija više su puta upozorili na opasnost od umjetne inteligencije, prije svega na njen potencijalno negativan utjecaj na tržište rada. Otpuštanja zbog AI-ja nisu mit i već se događaju u kompanijama diljem svijeta, a za pretpostaviti je kako će se implementacija te tehnologije, paralelno s otpuštanjima ljudi ili stopiranjem zapošljavanja, nastaviti i u budućnosti.
Na to je nedavno upozorio Daniel Amodei, bivši zaposlenik OpenAI-ja i sadašnji CEO Anthropic AI-ja koji je pozvao političare i direktore da ne uljepšavaju trenutačnu situaciju jer se na tržištu rada sprema, kako je to rekao – krvoproliće. To se prije svega odnosi na širok spektar tzv. white collar poslova, tj. uredske, administrativne i intelektualne poslove u kojima bi AI, pogotovo za neke početničke pozicije, mogao izbrisati čak polovicu radnih mjesta.
Nažalost, ne vidim kako bismo to mogli izbjeći
Nisu ugrožene samo početničke, nego manje-više sve pozicije, a kako je na to u jednom podcastu prošlog tjedna upozorio CEO švedske Klarne, to bi na kraju moglo dovesti do – recesije. Prema njemu, otkazi, odnosno smanjenje zapošljavanja na brojnim pozicijama (od administratorskih pozicija preko računovođa do IT stručnjaka) obično dovodi do recesije, što možemo očekivati i sada.
Nažalost, ne vidim kako bismo to mogli izbjeći, s onim što se događa s tehnološke perspektive, komentirao je Sebastian Siemiatkowski.
A da bi AI mogao zamijeniti ljude, no da su ljudi i dalje bolja radna snaga, možemo vidjeti upravo na primjeru njegove tvrtke. Klarna je počela intenzivno koristiti tu tehnologiju te se Siemiatkowski prvo pohvalio kako njihovi AI chatbotovi mogu obavljati posao čak 700 ljudi, pa su počeli otpuštati, odnosno prestali su zapošljavati ljude tako da se broj zaposlenih znatno smanjio. Nedavno je ipak promijenio mišljenje te je rekao kako razina zadovoljstva korisnika AI-jem nije na odgovarajućoj razini tako da će se ponovno okrenuti – ljudima. Naravno, AI će i dalje odgovarati na upite korisnika, no naglasio je kako će, za one koji žele iskustvo ljudske korisničke podrške, zaposlenici Klarne i dalje biti dostupni.
Također, nedavno je spomenuo i kako će koristiti ljude kao dio "VIP korisničke podrške", odnosno oni koji budu plaćali više, imat će mogućnost razgovarati s ljudima, a ne s umjetnom inteligencijom.
Dok su mnogi pesimisti, a Siemiatkowski kaže kako on želi biti iskren i reći ono što misli kako bi se društvo moglo pripremiti, neki poput Sundara Pichaija su prilično optimisti. Šef Alphabeta i Googlea tako vjeruje kako nema straha od otkaza zbog AI-ja, jer će zbog te tehnologije u biti samo porasti potražnja za zaposlenicima.
Izvor: Business Insider