Otpustili su zaposlenike i implementirali AI: Umjetna inteligencija sada obavljao posao čak 700 ljudi

Švedska kompanija, osim inženjera, više neće zapošljavati, ali zato veliki naglasak stavlja na AI.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 29.02.2024. / 13:12 komentari
Umjetna inteligencija, ilustracija (Foto: Getty Images)

U jednom intervju krajem prošle godine, izvršni direktor švedske fintech tvrtke Klarna Sebastian Siemiatkowski rekao je kako više neće zapošljavati nove ljude, osim u inženjerskom odjelu jer će veću pažnju posvetiti umjetnoj inteligenciji. Doći će do smanjenja kompanije. Trenutačno uopće ne zapošljavamo, osim inženjera, rekao je u tom intervjuu i naglasio kako je umjetna inteligencija prijetnja mnogim poslovima.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

  Koncentracija na poslu Otkazi u IT sektoru pokazuju određene trendove: Sve će traženiji biti “osjećajni” poslovi

Klarna je prije dvije godine otpustila 700 zaposlenika, a iako sada nisu najavljena nova otpuštanja, čini se kako je to samo pitanje vremena, s obzirom na najave o zamrzavanju zapošljavanja te smanjivanju kompanije tijekom vremena, kao i zadovoljstvom rezultatima AI-a.

Kako su objavili na službenom blogu, asistenti umjetne inteligencije obavljaju posao jednak poslu koju obavlja 700 stalno zaposlenih agenata u službi za korisnike. Tijekom posljednjih mjesec dana, Klarnin AI asistent bio je uključen u oko 2,3 milijuna konverzacija s korisnicima, a zanimljivo je kako se chatbot pokazao točnijim u rješavanju zadataka te je njegovim korištenjem smanjen broj ponovnih upita za čak 25 posto. Razgovorom s umjetnom inteligencijom korisnici svoj problem rješavaju u manje od 2 minute, dok je prije taj prosjek iznosio čak 11 minuta. Također, kada je u pitanju zadovoljstvo korisnika, AI agent pokazao se jednako dobrim kao i ljudi. Ovome treba pridodati da je AI dostupan 24 sata te da može komunicirati s korisnicima na više od 35 jezika.

Zahvaljujući, među inim, i tehnologiji koja sada obavlja posao ljudi, iz kompanije predviđaju poboljšanje profita od 40 milijuna dolara za ovu godinu.

  Otkaz, ilustracija "Postalo je zarazno": Analitičar upozorava na novi val otkaza u tehnološkoj industriji

No nisu svi tako uvjereni da je Klarnin AI, koji je inače baziran na OpenAI-jevoj tehnologiji, tako dobar i moćan. Npr. iskustvo softverskog inženjera Gergelyja Orosza, korisnika usluga ove kompanije, je potpuno drukčije - Klarnin AI agent ga nije oduševio, već je točno recitirao dokumente te ga je brzo prebacio pravoj korisničkoj službi.

Izvor: Business Insider

 

Vezane vijesti