Da je moguće robota programirati da radi različite stvari - od pomaganja u bolnici do plesanja na popularnu melodiju, već smo vidjeli. No, da se ravnopravno može boriti s čovjekom u sportu - to nismo imali prilike vidjeti. Do sad.
Ekipa koja stoji iza Google DeepMinda napravila je i istrenirala robota da igra stolni tenis na razini amatera i čak pobijedi ljudske protivnike.
Kako je istaknuo u istraživanju objavljenom u časopisu Arxiv, to je prvi put da je robot naučen igrati sport s ljudima na njihovoj razini.
Naime, istraživači su uspjeli postići da robotska ruka s 3D isprintanim reketom pobijedi u čak 13 od 29 susreta protiv ljudskih protivnika. Igralo se po natjecateljskim pravilima, a ljudski su protivnici imali različite razine sposobnosti.
No, iako djeluje impresivno, ovaj je robot daleko od savršenog. Mogao se nositi s početnicima, ali su napredni igrači ipak bili bolji od njega.
Znanstvenici ipak smatraju da se radi o impresivnom pothvatu.
Sustav je svakako nadmašio naša očekivanja. Način na koji je robot nadigrao čak i jake protivnike bio je zadivljujuć, istaknuo je viši softverski inžejer u Google DeepMindu, Pannag Sanketi.
Kako bi čovjek postao dobar igrač stolnog tenisa, potrebna je izvrsna koordinacija oko-ruka, brzo kretanje i donošenje brzih odluka. Za robota su to sve veliki izazovi.
Stoga su istraživači iz google DeepMinda koristili dva koraka kako bi uvježbali sustav - računalne simulacije kojima su uvježbali vještine udaranja robota, a potom mu dali podatke iz stvarnog svijeta kako bi poboljšao svoje kretnje.
Istraživači su mu prikupili podatke o stanju loptice za stolni tenis, njenom položaju, vrtnji i brzini i sve postavili u biblioteku iz koje je crpio te podatke kako bi se mogao prilagoditi u svakom trenutku. No, robot i tijekom samog meča protiv ljudskog protivnika prikuplja podatke o svojim performansama kako bi poboljšao vještine. To mu omogućuje da testira nove vještine kako bi pokušao pobijediti svog protivnika, odnosno da prilagodi svoju taktiku i ponašanje baš kako bi to učinio čovjek.
Zanimljivo je da su i ljudski igrači uživali u mečevima protiv robotske ruke. Čak su izjavili da im je bilo zabavno i zanimljivo te da bi se takav robotski partner mogao koristiti u vježbanju i usavršavanju vještina.
No, razlog za razvoj ovakvog robota puno je dublji od stvaranja partnera stolnotenisačima. Ovo je korak prema stvaranju robota koji mogu vješto i sigurno obavljati korisne zadatke u okruženjima kao što su skladišta ili čak ljudski domovi.
Dok se to ne dogodi, bit će dobar partner u igi.