eMarketing u Hrvatskoj – banneri, Facebook, Kolektiva i ono što upravo dolazi

Krajem 2010. godine oglašavanje na internetu po prvi je puta u nekim zemljama preteklo ono na televiziji.

Zimo Zimo Ivan Klarić | 27.10.2011. / 08:50

eMarketing u Hrvatskoj – banneri, Facebook, Kolektiva i ono što upravo dolazi

Krajem 2010. godine oglašavanje na internetu po prvi je puta u nekim zemljama preteklo ono na televiziji. 

U Velikoj Britaniji tvrtke su u prvoj polovici protekle godine na online oglašavanje potrošile rekordnih 1,75 milijardi funti. Internet je u toj zemlji preuzeo vrh, televizija je u istom razdoblju pala za 15 posto.


Internet marketing što prije na ekonomske fakultete 


U Hrvatskoj je situacija malo drugačija. Istina je, pratimo trendove, ali dosta sporo. Susjedi s kojima se volimo uspoređivati, Slovenci i Mađari, puno više ulažu u oglašavanje na internetu. Dio krivice svakako možemo prebaciti i obrazovnim ustanovama, konkretno, fakultetima. Znate li možda koji ekonomski fakultet u Hrvatskoj ima internet marketing kao obvezan predmet?

Vjerojatno ne, jer prema našim saznanjima nema niti jedan. Eventualno se pojavi pokoji gost predavač, no njegov govor studenti iskoriste za kratki predah u obližnjem kafiću, obzirom da predavanje nije obvezno. Doveli smo se u situaciju da nam u vremenu rapidnog rasta broja korisnika interneta (kojeg doista dobro pratimo), budući marketinški stručnjaci s fakulteta izlaze bez ikakvog znanja o internet marketingu. A danas je ključ uspjeha agencija koje se bave oglašavanjem na internetu, zapravo edukacija klijenata.

Do prije dvije, tri godine bili smo zemlja bannera i e-mail marketinga. Ta dva alata i danas su sveprisutna, i bit će uvijek tu negdje, ali sve više podređeni nekim novim alatima.


Facebook još nije iskorišten 


Prije nešto više od dvije godine Hrvati su otkrili Facebook kao marketinški alat koji nudi razne mogućnosti i doseg do stotina tisuća korisnika koji će redovno pratiti određeni brand, uz sitan budžet u odnosu na, primjerice televiziju. Uspjeli su educirati kompanije, kojima danas nekoliko agencija prodaje usluge cjelokupnog oglašavanja na Facebooku.

Oglašavanje na društvenim mrežama, prvenstveno na Facebooku prepoznaje sve veći broj kompanija u Hrvatskoj, no prostor za rast još uvijek je ogroman. Stotine brandova još uvijek nije prepoznalo Facebook, velik broj oglašava se pasivno, što je više štetno nego korisno. Mnoge fan page stranice izgledaju kao da ih vode desetogodišnjaci u slobodno vrijeme.


Grupna kupovina


Kad smo prepoznali Facebook, onda su nam Jeffrey Treichel i Martina Usmiani, prema uzoru na stranice koje su vidjeli u inozemstvu, predstavili Kolektivu i napravili u Hrvatskoj 'posao stoljeća'. Hrvati vole kupovati, a još ako je na sniženju, to je pun pogodak. U kratkom vremenu dobili su desetak klonova. Nema točnih podataka kako svi danas posluju, jesu li profitabilni, ali, znate li nekog tko je zatvorio?


Što je sljedeće? 


Što je sljedeće, što ćemo prihvatiti s oduševljenjem? Tržište pametnih telefona u svijetu je u proteklih nekoliko godina zabilježilo strelovit rast, a trend prati i Hrvatska. Korisnika smartphone uređaja sve je više pa je samim time logično da oni postaju nova meta marketinga.

Foursquare, jeste li čuli za taj geolokacijski servis? Ta geolokacijska društvena mreža, nije u Hrvatskoj za sada uspjela ni blizu kao Facebook, pa čak ni kao Twitter, ali broj njegovih korisnika (kojih zaista ima) dao je jasan znak poduzetnicima u Hrvatskoj – idite u tom smjeru.

Ukoliko nam aplikacije koje pretražuju određene objekte oko nas prema kategorijama i nude recenzije nisu toliko zanimljive, one koje pretražuju trgovce koje nude nešto na sniženju zasigurno će biti. Na tržištu se pojavila aplikacija HotHot. Ona korisnicima omogućuje stalni pregled posebnih ponuda (popusta, akcija) proizvoda ili usluga u neposrednoj blizini lokacije na kojoj se trenutno nalaze.

Uskoro (za nekoliko dana) stiže još jedna aplikacija koja će pretraživati popuste prema lokacijama. No, ta će aplikacija sadržavati nešto potpuno novo, inovativno, što za sada nismo uspjeli pronaći nigdje u svijetu. Dakle, hrvatski proizvod koji bi mogao konkurirati velikima.

Uskoro, vjerojatno sljedeći tjedan taj ćemo proizvod predstaviti upravo mi na ZIMO-u. Stoga, pratite nas…

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti