Glas upozorava: Unatoč najavama električni romobili još uvijek ne postoje u hrvatskim zakonima

Električni romobili mogu voziti i 40 kilometara na sat, a za njih nema obveze korištenja kacige, reflektirajućeg prsluka niti je uopće predviđeno gdje se i kako mogu kretati.

Hina | 06.07.2021. / 13:06 komentari
Električni romobil, ilustracija (Foto: Getty Images)

Predsjednica GLAS-a i saborska zastupnica Anka Mrak-Taritaš izjavila je u utorak da je prije više od godinu i pol u saborsku proceduru predala prijedlog dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojim se uređuje pitanje električnih romobila, ali da od toga do danas „nema ništa“.

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Laboratorijski uzorak herpesa, ilustracija Čeka se odluka američkog FDA Virus herpesa mogao bi uskoro biti odobren za liječenje teškog oblika raka Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora"

Električni romobili postoje već godinama u stvarnosti, ali ne i u zakonu, a ta situacija otvara mnoge opasnosti i za pješake i za same vozače romobila, upozorila je Mrak-Taritaš prema priopćenju koje je Glas dostavio u utorak medijima.

Njezin prijedlog rješenja tog problema Vlada je odbila uz uobičajeno obrazloženje da će ga riješiti sama i sustavno. Unatoč povremenim najavama da će to učiniti, Vlada do danas nije napravila ništa, kazala je predsjednica GLAS-a.

Anka Mrak-Taritaš ističe da električni romobili mogu voziti i 40 kilometara na sat, a za njih nema obveze korištenja kacige, reflektirajućeg prsluka niti je uopće predviđeno gdje se i kako mogu kretati.

Zbog toga smo predložili da se zakonski definiraju električni romobili, njihova maksimalna brzina, posebno kad dijele prostor s pješacima, nošenje kaciga i ostale opreme, ovlasti jedinica lokalne samouprave u vezi s tim i još neki elementi, kazala je Mrak-Taritaš i dodala da su se u izradi prijedloga konzultirali sa zainteresiranim organizacijama civilnog društva.

Ona je kazala da da „zbog potpune nezainteresiranosti i neaktivnosti Vlade“ u proceduru ponovno šalje prijedlog dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama u nadi da će se Vlada „konačno pokrenuti i riješiti ovu veliku pravnu prazninu koja može dovesti do opasnih situacija u prometu“.

Vezane vijesti