Nedavno istraživanje koje je proveo Poynter Institute u suradnji s YouGov i Googleom pokazalo je da više od 60 posto korisnika na Googleovoj tražilici barem jednom tjedno vidi lažan ili zavaravajući sadržaj. Američka kompanija odlučila je tome stati na kraj te napraviti izmjene s kojima će poboljšati tražilicu, odnosno s kojima će sadržaj koji se prikazuje na njoj biti točniji.
Prva stvar koju su promijenili, tj. poboljšali odnosi se na rezultate pretraživanja koji se pojavljuju u vrhu tražilice. Takvi izdvojeni rezultati nazivaju se featured snippets te se u njima ukratko iznose informacije o upitu pretraživanja. Kako bi te informacije koje se prikazuju korisnicima u budućnosti bile još točnije i što pouzdanije, Google je počeo koristiti svoj novi model baziran na umjetnoj inteligenciji.
Kada korisnik postavi upit pretrage, AI će na različitim i “visoko pouzdanim” izvorima potražiti konsenzus oko informacije koje treba prikazati, čak i u slučaju da ti izvori koriste različite riječi kako bi opisali isti koncept ili ideju. Iz Googlea kažu kako su korištenjem takvog tipa tehnika baziranih na konsenzusu “značajno poboljšali kvalitetu” istaknutih rezultata pretraživanja.
Također, Google će svoj alat about this result koji daje dodatan uvid u detalje o izvoru na kojem su objavljeni rezultati pretraživanja, učini još dostupnijim korisnicima. Osim što će biti dostupan na većem broju jezika, uključivat će i dodatne informacije zahvaljujući kojima će korisnici moći zaključiti koliko mogu vjerovati tom izvoru.
U slučaju da Googleova umjetna inteligencija zaključi kako kvaliteta rezultata pretraživanja nije na najvišem nivou, odnosno da bi se u rezultatima mogle nalaziti lažne vijesti, korisnicima će prikazati obavijest o tome. Upozorit će ih da dodatno provjere izvore na kojem su objavljene informacije vezane uz rezultate pretraživanja, odnosno savjetovat će im da promijene upit za pretraživanje jer bi tako možda mogli dobiti točnije rezultate.
Izvor: Cnet