Umjetna inteligencija već je dugo prisutna u našim životima, no s popularnošću ChatGPT-a čini se kako osvaja baš svaki aspekt svakodnevnog života.
I dok se neki boje da će zbog umjetne inteligencije ostati bez posla, drugi će, čini se, upravo zahvaljujući njoj biti još bolji. Naime, iz Bolta su priopćili kako uvode umjetnu inteligenciju za provjeru identiteta vozača ne bi li tako poboljšali sigurnost i pouzdanost.
Ističu kako su posljednjih nekoliko tjedana u Hrvatskoj testirali rješenje temeljeno na umjetnoj inteligenciji i tehnologiji prepoznavanja lica kako bi potvrdili da se za volanom zaista nalazi osoba čija je fotografija na prijavljenoj vozačkoj dozvoli.
Vozači pomoću aplikacije Bolt snimaju selfieje, a oni se potom uspoređuje s fotografijom na njihovoj vozačkoj dozvoli, a oni koji ne dostave selfie ili ne prođu verifikaciju identiteta neće moći nastaviti s pružanjem usluge, ističu iz tvrtke te dodaju kako im je glavni cilj eliminirati zloupotrebu računa, utaju poreza i druge nesukladnosti, uz osiguranje sigurnijeg putovanja za putnike.
Dosad je, pohvalili su se, u testu sudjelovalo oko 50 posto vozača, a samo je u jedan posto slučajeva identitet ostao nepotvrđen. Zanimljivo, tijekom testiranja vozačima je trebalo između tri i 60 sekundi da potvrde svoj identitet.
Ovaj postupak utvrđivanja identiteta vozača obuhvatit će sve aktivne vozače Bolta, a vozači koji započinju ili obnavljaju svoju aktivnost na platformi također će morati napraviti selfie te će redovito morati ponavljati taj postupak provjere identiteta. Ističu kako sustav razlikuje ljudsko lice od fotografije, stoga neće biti moguće na taj način zaobići provjeru identiteta.
Slušamo očekivanja naših korisnika i pristupamo sigurnosti prijevoza na sveobuhvatan način. Prije svega, želimo biti sto posto sigurni da uslugu pruža osoba čiji je identitet poznat nama i institucijama koje reguliraju ovu djelatnost, istaknuo je Tomislav Lukačević, direktor Bolta u Hrvatskoj. Nastavljamo proaktivno raditi na ovom pitanju - uz korištenje umjetne inteligencije, a ne stajemo ni s našim edukativnim programima za partnere vozače. Ako neki vozači tek trebaju ozbiljnije shvatiti svoju odgovornost prema putnicima i primijećen je trend pada njihove ocjene, svakako im prvo nastojimo pomoći educirajući ih.