Instagram vs. Vine — u čemu je razlika?

Jučer je Instagram u Facebookovim prostorima objavio novosti na svom servisu s naglaskom na podršku za video. Instagram je samim time krenuo djelom stopama Vinea, Twitterovog servisa za kreiranje videa u maksimalnom trajanju od šest sekundi.

Zimo Zimo Saša Fišter | 21.06.2013. / 08:52

Instagram vs. Vine — u čemu je razlika?

[row type=fluid layout=image]

[grid size=8 indent=2 text=left]

Jučer je Instagram u Facebookovim prostorima objavio novosti na svom servisu s naglaskom na podršku za video. Instagram je samim time krenuo djelom stopama Vinea, Twitterovog servisa za kreiranje videa u maksimalnom trajanju od šest sekundi.

Instagram je pokazao kako zna i može korisnicima ponuditi dobar servis, pa je tako susonvaič tvrtke Kevin Systrom jučer objavio kako Instagram koristi 130 milijuna ljudi diljem svijeta, a taj će broj i dalje rasti od kada je Facebook iskrcao milijardu dolara, s obzirom da se slike i sada videi sve češće mogu pronaći na najvećoj društvenoj mreži na svijetu.

Vine s druge strane nema toliko snažno zaleđe kao Instagram s obzirom da Twitter nije toliko moćan, no opet ima svoju nišu jednog i drugog servisa. No u čemu je razlika? Koji servis je bolji?

[/grid]

[/row]

[row type=fluid layout=image]

[grid size=6 indent=1 text=left]

Izrada videa

[/grid]

[row type=fluid layout=image]

[grid size=5 indent=1 text=left]

TechCrunch je izradio malu usporedbu ovih dva servisa koja jasno pokazuje razlike. Najveća je svakako maksimalna dužina videa, pa tako dok je to kod Vinea 6 sekundi, kod Instagrama je 15 sekundi, točno toliko traje i TV reklama — pa neki kažu da niti to nije nikakva slučajnost. Ograničenje na šest sekundi doslovno tjera ljude da razmišljaju kreativnije, a istu stvar je Twitter napravio na svom servisu ograničavajući ga na maksimalno 140 znakova. Video na Instagramu može trajati 15 sekundi i to daje određenu slobodu korisnicima.

Nadalje, i jedna i druga platforma omogućuje snimanje isprekidanih video scena, no Instagram nudi mogućnost brisanja zadnjeg framea. Kod uređivanja videa možete obrisati isključivo zadnji frame, što znači da nećete moći obrisati primjerice treći ako ne obrišete sve što ste snimili poslije njega. Vine za sada ne omogućuje uređivanje videa, no kratki teaser koji su jučer objavili ukazuje da i ta mogućnost dolazi uskoro.

[/grid]

[grid size=5 indent=0 text=left]

Instagram vs. Vine — u čemu je razlika?

[/grid]

[row type=fluid layout=image]

[grid size=8 indent=1 text=left]

[/grid]

[row type=fluid layout=image]

[grid size=5 indent=1 text=left]

Ako planirate koristiti video uratke koje ste prethodno snimili i pohranili na vaš uređaj, možete to zaboraviti koristite li bilo koji od ova dva servisa. Naime, oba servisa traže od vas da snimate video direktno s kamere, no snimljeni video će kasnije ostati na vašem telefonu. Dobra stvar je da i Instagram i Vine nude mogućnost snimanja sa stražnje i prednje kamere, tako da to malo povećava kreativne mogućnosti.

[/grid]

[/row]

[grid size=5 indent=1 text=left]

FILTERI

I dok Vine za sada ne nudi apsolutno ništa po tom pitanju, no možda i to stigne s novom nadogradnjom, Instagram je tu daleko moćniji. Naime, filteri su oduvijek bili vrlo važan segment Instagrama, na njemu su i izgradili bazu korisnika, no sada su otišli korak dalje i izradili 13 potpuno novih filtera koje su izradili sa stručnjacima, te omogućuili korisniku vrlo jednostavno ubacivanje istih.

Vine bi umjesto filtera mogao objaviti nove alate koji će omogućiti korisnicima stvaranje nekih novih videa no s naglaskom na kvalitetu, jer znamo da filteri smanjuju kvalitetu uplodanih fotki. Neki već predviđaju kako će Vine objaviti mogućnost snimanja dodatnog audio zapisa, ili možda neke tranzicije između kratkih scena.

[/grid]

[grid size=5 indent=0 text=left]

INSTAGRAM CINEMA

Iako ova mogućnost nije ništa novo u svijetu videa, primjerice Apple u svojim servisima za obradu videa — iMovie ili Final Cut — odavno nudi stabilizaciju videa, no isto tako znamo kako ona poprilično narušava kvalitetu videa. Očito je da je Instagram pronašao balans koliko stabliziacije uvesti da video ostane dovoljno kvalitetan za spektar korisnika koji koriste njihov servis. S druge strane, za sada nema govora kako će Vine objaviti ovako nešto, možda oni imaju drugačije viđenje oko stabilizacije.

[/grid]

[grid size=12 indent=0 text=left]

[/grid]

[/row]

[grid size=5 indent=1 text=left]

DIJELJENJE VIDEA

Ako želite veću bazu korisnika, onda trebate korisnicima pružati i mogućnost dijeljenja na što više društvenih mreža. Instagram za sada prednjači nad Vineom pa tako nudi dijeljenje na Facebooku, Twitteru, Tumblru, Flickru i Foursquareu, te naravno mailu, dok Vine nudi samo dijeljenje na Facebooku i Twitteru, no zanimljivo je da niti jedan niti drugi servis ne nudi dijeljenje na Google+, što bi možda moglo značiti da i Google nešto sprema?

[/grid]

[grid size=5 indent=0 text=left]

PREGLEDAVANJE VIDEA

Feed u kojem se pregledavaju videi na jednom i drugom servisu poprilično se razlikuju. Instagram je zadržao svoju kockastu formu i "ugurao" video među slike, dok Vine isključivo ima samo video sadržaj i možda malo natrpano sučelje (opis, komentari, broj lajkova, itd). Također, videi se na Vineu beskonačno reproduciraju, dok to nije slučaj kod Instagrama, koji se pokreće tek nakon sekunde kad stignete na njega. Još jedna razlika je što Instagram ne nudi mogućnost "bez zvuka" dok Vine možete isključiti ako vam smeta zvuk, no samo na webu, kod aplikacija to nije slučaj niti na jednoj niti na drugoj platformi.

[/grid]

[/row]

[row type=fluid layout=image]

[grid size=8 indent=2 text=left]

ZAKLJUČAK

Instagram i Vine imaju mnogo toga zajedničkog, no opet s druge strane u puno stvari se razlikuju i očito je da ciljaju na različitu skupinu ljudi. Instagram, kao što se može zaključiti, više podilazi Facebook zajednici, dok je Vine više Twitteroliki s ograničenjima koji ljude jednostavno tjeraju da razmišljaju kreativnije. U prednosti je svakako Instagram, barem što se tiče brojki, s obzirom da imaju 130 milijuna aktivnih korisnika, dok Vine ima svega 13 milijuna. 

Ono što se meni osobno dopalo na Instagramu jest da je sučelje ostalo isto, što znači da korisnici neće ostati zbunjeni novim mogućnostima, već će sigurno isprobati kako raditi s videom — što možete naučiti već prilikom prvog korištenja. Vine je s druge strane potpuno novi servis na koji se treba priviknuti, primjerice gdje se nalazi pretraga prijatelja, kako se povezati s drugim servisima, te se općenito kako se koristiti korisničkim sučeljem. Kod Instagrama je sve poznato i uz sve to ima ogromnu podršku — Facebook.

Činjenica je da je video "next big thing" no treba vidjeti na čemu radi Google, jer vjerujem da neće propustiti ovaj vlak. Pitanje je samo što će se dogoditi s pionirima video platforme kao što su SocialCam ili Viddy. Izgleda kako su preko noći pali u zaborav.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti