Priča nije nova, zapravo je to već postalo klasika, uostalom i Saša je prije otprilike mjesec dana pisao o sličnim „igrama“, a ovo je još jedna potvrda kako treba biti iznimno pažljiv...

S vremenom, na lakši ili teži način, vjerojatno ćemo svi naučiti lekciju, uostalom, poslovica „nisam toliko bogat da kupujem jeftine stvari“, koliko god zvučala čudno zapravo je – istinita. Iako, uvijek sam se pitao kakav je zapravo cilj takvih likova (ili ekipe) koji samo žele „prevariti raju“, kad će ionako biti raskrinkani. U pravilu, uvijek sve zvuči toliko dobro da je teško za povjerovati, na kraju dana, ako slijedite osjećaj jedini izbor je upravo to – ne vjerovati.

Ako se bavite izradom web stranica, kao hobijem ili profesionalno, kvalitetan i pouzdan hosting je jedan od prvih, ako ne i najvažnijih parametara. Nekada, u „zoru ekspanzije Interneta“, hosting je bio poprilična financijska stavka, ali danas se doista nudi nevjerojatno širok i poprilično prihvatljiv izbor. Ali, kako mi uvijek želimo više, zapravo u ovom slučaju manje, ako nam netko ponudi besplatno, naravno da ćemo prihvatiti. Pogotovo ako to „izgleda na nešto“.

Glavni likovi ove priče na hrvatskom hosting tržištu su se pojavili krajem kolovoza. Domena www.hostinger.hr i – iznenađenje. Ono što drugi naplaćuju, ovi daju besplatno. Čak i za ozbiljnije web stranice to je, ne bi čovjek vjerovao – to! Uostalom, 2GB diskovnog prostora, 100GB mjesečnog prometa, PHP, MySQL, ControlPanel, instalacija stotinjak CMS-ova raznih namjena i vrsta... Ono, klasična priča, do web stranice jednim klikom i još besplatno, pa tko normalan tome može odoljeti?! I još se ta „kompanija“ već vrti na međunarodnom tržištu...

Kako sam preko leđa prevalio ponešto godina, pa se tu nakupila i određena doza iskustva, znao sam da nešto ne valja, a i po prirodi sam defetističan i nepovjerljiv. Malo „guglanja“, malo „skakanja“ po forumima diljem svijeta i brzo čovjek shvati da je Hostinger, inače globalno prisutan na domeni www.hostinger.com zapravo najobičniji – „scam“. A opet, imao sam domenu „viška“, pa rekoh, 'ajmo probati, usput sam se kladio s kolegom koliko će ta „besplatna priča trajati“. Ok, nisam baš tako „vidovit“ pa je moje predviđanje da će početi „komplicirati“ (čitaj: naplaćivati besplatno) unutra šest mjeseci.

Trebalo im je nešto manje i nije ispalo kako sam očekivao. Ispalo je – gore. Ne po mene, ali po one, uvjetno rečeno, nešto neiskusnije, ova besplatna i savršena avantura nije ni približno ispala onako kako su očekivali. Stvar je „kihnula“ prije desetak dana. E-mailovi ne idu? Idemo provjeriti. Web stranica nedostupna. U redu, ni prvi ni zadnji put, ne samo ovdje, čak i najozbiljniji davatelji hosting usluga, neovisno o 99,9% jamstva dostupnosti imaju manjih ili većih problema. 'Ajmo skočiti na web hostingera, kad ono i tamo – puf! Ništa, nedostupno, nema...

Dobro, dobro, nije ni taj scenarij nemoguć, iako, ako je matični web hosting providera „down“, onda je to već poprilično siguran znak da nešto, blago rečeno, nije u redu. Jedan, dva, tri..., dana, nema ničega, web preglednik „vrti u prazno“ i www.hostinger.hr je ispario poput jutarnje rose na sve jačem ljetnjem suncu. Panike nema, jednostavna web stranica je ionako kod mene na računalu, skoknem do drugog hostinga, zakupim, dignem web gore, uredim DNS zapise i stvar je unutar nekoliko sati riješena.

Ali, zanima me što je s tom ekipom koja nudi „besplatno, zauvijek besplatno, bez reklama“? Pošaljem e-mail prije sedam dana korisničkoj podršci na www.hostinger.com gdje, usput rečeno, Hrvatska nikada i nije bila navedena kao zemlja u kojoj je dostupna njihova usluga, s jednostavnim upitom „što je s vašom hrvatskom podružnicom“? Naravno da odgovor nisam dobio, srećom, nisam ga ni očekivao, pa se slijedom toga nisam ni razočarao neprofesionalnošću dotične ekipe.

Vidim da su na Facebooku „besplatni, zauvijek besplatni“ još uvijek živi, još su toliko nadobudni da su ekipi čestitali Božić. Da, naravno, tu je i obavijest kako „imaju problema s Carnetom“ i kako „stabilizaciju svega očekuju u ponedjeljak“. Super, samo su zaboravili napisati koji ponedjeljak, jer je sada i onima koji u svima vide samo „mir i dobro“ jasno kako ovakve likove treba izbjegavati u što širem luku. Uostalom, ako su i imali problema, onda je bio red da na e-mail koji su svi korisnici upisali kod registracije pošalju obavijest. Do sada sam imao iskustva s najmanje dvadesetak hosting providera i takav način su prakticirali apsolutno svi, kod pojave bilo kakvih, pa i najmanjih problema.

Uglavnom, čestit Božić i ekipi Hostingera koji su iz samo njima znanih razloga odlučili od svojih korisnika, pa makar sve bilo i besplatno, odlučili raditi – budale. Ali, na greškama se, kažu, uči, pa će oni koji su u ovu priču uletjeli s nadom kako postoje i oni koji nude kvalitetu po „nula kuna“ naučiti kako je tako nešto, nažalost, nemoguće. Pogotovo u hosting poslu. Sve i da se cijela priča „sanira“, iako u takav rasplet osobno ne vjerujem, ovo je samo još jedan dokaz kako na Internetu zaista ima svakakvih „indijanaca“ čije su namjere sve samo ne iskrene.

Svima vama, na kraju, od srca želim sve najbolje u novoj 2014., a ako ste kojim slučajem žrtva ove prevare, nadam se da ćete svoje web stranice, ako već niste napravili backup, uspjeti spasiti. Je, u redu je, reklamirali su kao besplatno, pa barem niste financijski izgubili, ali svejedno, priča ostavlja bljutav okus u ustima, ali je ujedno i poprilično dobar nauk za budućnost...