Kako se superbrza kineska željeznička mreža sve više približava zabačenim dijelovima te zemlje, službeni Peking možda baca pogled i dalje od toga, mnogo dalje od toga. Prema nekim izvješćima, Kina želi izgraditi vrlo brzu 13.000 kilometara dugu željezničku prugu koja bi povezivala tu zemlju s SAD-om.
Ta bi se željeznička mreža kretala preko Sibira, zatim ispod mora kroz Beringov tjesnac pa preko Aljaske, kanadskih Yukona i Britanske Kolumbije sve do glavne kopnene mase SAD-a. Jednom kad bi se ta veza uspostavila, Kina bi mogla nastaviti s izgradnjom superbrze željeznice do svakog kutka SAD-a.
Pravo je pitanje koliko bi takav projekt koštao, a odgovor glasi - ogromnih 200 milijardi dolara.
Planovi za takvu željezničku povezanost s SAD-om pojavili su se još 2014. godine, kad su lokalni mediji izvještavali kako Kina planira izgraditi superželjeznicu dugu 13.000 kilometara.
U to vrijeme kineski inženjeri već su pregovarali s ruskim kolegama o početku izgradnje te željezničke megalinije te su bili uvjereni da je njezina izgradnja moguća uz postojeću tehnologiju.
No koliko god se to većini činilo suludim, Kina je već napravila prve korake koji pokazuju da njihov plan i nije toliko nezamisliv.
Još 2018. godine Kina je odobrila izgradnju prve svjetske superbrze željeznice koja će povezivati Šangaj s Zhoushanom, odnosno arhipelagom otoka koji se nalaze 77 kilometara od obale kopnene Kine. Ta nova ruta imat će i podvodni dio dug 16,2 kilometara. Na trasi će voziti takozvani Maglev vlak, koji se kreće levitirajući iznad tračnica pomoću magneta, koji ujedno i guraju vlak naprijed velikim brzinama. Izgradnja tog projekta već je u debelo odmakloj fazi.
Međutim, kritičari su projekt pokopali kao ekonomski zastario, navodeći teretne brodove i zračni transport kao jeftinije opcije. Uz to, smatraju da je projekt i prekompliciran. Ne treba zaboraviti i na međusobne odnose između Kine i SAD-a, koji sad već godinama nisu ni blizu dobrima.
Izvor: IFLScience