Na kojoj društvenoj mreži oglašavati?

S obzirom na eksploziju društvenih mreža posljednjih godina, više nije pitanje da li je potrebno oglašavati na njima, nego na koji način i na koje se od njih fokusirati.

Zimo Zimo Igor Krajcer | 11.05.2011. / 10:30

Na kojoj društvenoj mreži oglašavati?

S obzirom na eksploziju društvenih mreža posljednjih godina, više nije pitanje da li je potrebno oglašavati na njima, nego na koji način i na koje se od njih fokusirati.

U ovom članku pokušati ću ukratko objasniti koje su prednosti oglašavanja na pojedinim društvenim mrežama u Hrvatskoj.

Pod najpopularnijim mrežama smatram, svakako, Facebook te Twitter i LinkedIn. Svaka od navedenih mreža ima svoje specifičnosti i demografski profil koji je koristi, te se prema tome može i odrediti okvirna isplativost oglašavanja.

Naravno, valja imati na umu kako je plaćeno oglašavanje uglavnom samo dopuna 'običnom' prisustvu na društvenoj mreži, te pojačava učinak ostalih aktivnosti.


Facebook Ads


Facebook oglašivačka platforma je daleko najrazvijenija od ostalih, funkcionira slično kao i dobro poznati Google AdWords te je moguće oglašavati na njoj i sa vrlo malim budžetom. Ovo posljednje dobra je vijest za vlasnike malih tvrtki, koji s poprilično malim ulaganjem mogu povećati posjećenost svojoj stranica na Facebooku, kao i izvan njega.

Posebno zgodna stvar kod oglašavanja na Facebooku je mogućnost vrlo uskog targetiranja publike prema podacima koje su unijeli u svoj profil, tako je moguće odrediti da se oglas prikazuje npr. ženama od 20 do 25 koje vole vrtlarstvo, samo na njihov rođendan.

Upravo zbog spomenutog targetiranja i mnoštva osobnih informacija o ciljanoj publici Facebook je jako dobra platforma za B2C oglašavanje. U sferi B2B oglašavanja Facebook ne smatram pretjerano kvalitetnom opcijom, budući da se Facebook koristi uglavnom u osobne svrhe.

Bitna stvar za napomenuti, kao i kod svih online oglašavanja - prije nego se upustite u čitavu stvar bitno je jako dobro proučiti koga će vaš proizvod ili usluga doista i interesirati, te na koji način maksimalizirati efekte takvog oglašavanja. Bitno pitanje kod oglašavanja na Facebooku je da li 'linkati' vaš oglas direktno na vašu stranicu (izvan Facebooka) ili na Fan Page unutar Facebooka? Ako oglas vodi na vaš Fan Page pitajte se što kad dobijete masu 'lajkova', kako ćete animirati vaše nove fanove na interakciju s vama, kakvu će vrijednost vaš brand izvući iz novih pratitelja?


LinkedIn


LinkedIn, kao mreža s pretežno poslovnim kontaktima i informacijama idealna je za B2B oglašavanje. Targetiranje pruža niz mogućnosti, tako možete npr. predstaviti svoje proizvode ili usluge samo managerima koji su diplomirali na grafičkom fakultetu, u srednjim ili većim tvrtkama koje se bave tiskarskim uslugama.

Kod osmišljavanja oglašavanja na LinkedInu, nije loša ideja proučiti i grupe koje postoje a vezane su uz našu tematiku - pojedine tematske grupe imaju vrlo aktivne članove i rasprave unutar sebe.

Samo oglašavanje na LinkedInu trenutno je dosta povoljno, no potrebno je konstantno nadzirati kampanju s obzirom na moguće skokove u cijeni. LinkedIn bih preporučio posebno oglašivačima koji ciljaju na B2B segment oglašavanja unutar regije, budući da se mreža dosta popularizira u poslovnim krugovima i na taj način bi se mogli steći mnogi kontakti financijski vrlo povoljnim putem.


Twitter


Twitter je, od navedenih društvenih mreža do sad, najosobniji i najdirektniji kao platforma. S obzirom na demografiju i način komunikacije, odgovara kako B2C tako i B2B oglašavanju. Međutim, oglašavanje na Twitteru je još uvijek u povojima, platforma kao takva još uvijek traži načine kako zaraditi u tom dijelu. Trenutno je moguće zakupiti 'Sponsored Tweets' ili 'Promoted Trends'. Ni jedno ni drugo nije dobro (čitaj: jeftino) rješenje za manje/srednje tvrtke, budući da se npr. Promoted Trends zakupljuju po cijeni od nekoliko desetaka tisuća dolara.

U svakom slučaju, Twitter se razvija i još traži načine na koje može uklopiti marketing u svoj poslovni model, te je svakako dobra ideja držati oko na čitavoj situaciji i smjeru u kojem će otići.

U realnim okvirima možemo reći kako je u Hrvatskoj trenutno najisplativije oglašavati na Facebooku, s obzirom da ima vrlo veliku publiku i dobro razvijenu oglašivačku funkcionalnost. No ukoliko svoje usluge želite promovirati poslovnoj publici, LinkedIn, kao mreža u rapidnoj ekspanziji kod 'poslovnjaka' nije nikako za odbaciti.

Neke branše su više prisutne od drugih, naravno, te to treba imati na umu prije trošenja novaca.

Twitter smatram trenutno definitivno neisplativim za plaćeno oglašavanje, no svaki 'ozbiljniji' brand bi trebao biti prisutan i barem minimalno aktivan na toj mreži koja se još uvijek traži po pitanju marketinga.

Kakvi su vaši stavovi i iskustva vezani uz oglašavanje na društvenim mrežama?

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti