NASA ove godine sprema nešto ogromno: Žele "dodirnuti" Sunce

NASA-ina solarna sonda Parker ima zanimljiv cilj ove godine - "dotaknuti" Sunce. Riječ je o revolucionarnoj misiji koja bi nam mogla otkriti nove tajne naše, ali i drugih zvijezda.

Branimir Vorša | 03.01.2024. / 12:30

Solarna sonda Parker
Solarna sonda Parker (Foto: Afp)

U velikom trenutku za istraživanje svemira NASA-ina solarna sonda Parker spremna je ove godine napraviti značajnu prekretnicu približavanjem Suncu. Lansirana 12. kolovoza 2018. godine, sonda bi trebala projuriti pored Sunca brzinom od nevjerojatnih 195 km/s (702.000 km/h), pred sam Božić, 24. prosinca ove godine.

NASA tu misiju karakterizira kao pokušaj "dodirivanja Sunca", s ciljem dobivanja prvog uzorka atmosfere zvijezde.

Kolosalna koronalna rupa na Suncu Na Suncu se formirala kolosalna rupa, evo što to znači

Nour Raouafi, znanstvenik na projektu, naglasio je izvanrednu prirodu te misije. U biti skoro slijećemo na zvijezdu. To će biti monumentalno postignuće za cijelo čovječanstvo. To je ekvivalentno slijetanju na Mjesec 1969. godine, kaže Raouafi.

Primarni je cilj misije produbiti naše razumijevanje Sunca. Radeći unutar Merkurove orbite i bliže Sunčevoj površini od bilo koje prethodne sonde, NASA-in je cilj prikupiti ključne podatke o podrijetlu i evoluciji solarnog vjetra. Mjerenja i slike Sunca sonde Parker značajno doprinose predviđanju promjena u našem svemirskom okruženju, utjecaju na život i tehnologiju na Zemlji.

Podnoseći ekstremnu vrućinu i radijaciju, solarna sonda Parker letjet će više od sedam puta bliže Suncu od bilo koje svemirske letjelice. Dr. Nicky Fox, NASA-in voditeljica znanosti, predviđa i otkrivanje novih saznanja tijekom misije.

Sunce Znanstvenici otkrili pojave slične aurorama u Sunčevoj atmosferi

Pretpostavljam da ćemo osjetiti puno različitih vrsta valova koji bi ukazivali na mješavinu procesa oko kojih ljudi godinama raspravljaju, objašnjava.

Izvor: Business Insider