Britansko nadzorno tijelo CMA po prvi je puta kaznilo Facebook za "svjesno odbijanje davanja izvještaja o svim zatraženim informacijama", kako su naveli. Iako je Facebook kažnjen sa 70 milijuna dolara, nije to prvi put da CMA kritizira Facebookovu akviziciju Giphyja (repozitorija animiranih gifova), jer britansko tijelo to čini već više od godinu dana.

Giphy Problemi za Facebook? Britanski regulator prijeti im zbog Giphyja

Još u travnju je najavljena detaljna istraga, nakon što je CMA izrazila zabrinutost da bi Facebookova kupovina Giphyja odatno smanjila tržišno natjecanje na tržištu digitalnog oglašavanja.

Iako je Facebook tad tvrdio da "nastavljaju u potpunosti surađivati s istragom CMA", kazna od 70 milijuna dolara pokazuje da to baš i nije istina.

CMA tvrdi da je Facebook, unatoč opetovanim zahtjevima, zanemario omogućiti pristup informacijama. Zbog takvog ponašanja CMA nije preostalo ništa drugo nego zaključiti da je ne suradnja sa strane Facebooka namjerna pa otud i pozamašna kazna.

Giphy Velika Britanija pokreće istragu protiv Facebooka zbog preuzimanja Giphyja

CMA je zapravo Facebook kaznila i s gotovo 690.000 dolara zbog toga što su dvaput dosad mijenjali svojeg šefa odjela za suradnju bez da su tražili pristanak tog regulatornog tijela.

Ovo bi trebalo poslužiti kao upozorenje bilo kojoj kompaniji koja misli da je iznad zakona, istaknuo je Joel Bamford, viši direktor u CMA. Bamford je pojasnio da su prvotni nalozi za izvršenje ključan dio britanskog režima dobrovoljnog spajanja tvrtki. Kompanije ne moraju zatražiti odobrenje za spajanje od CMA prije njegovog izvršenja, no ako nastave s istim, CMA može to spriječiti ako smatra da će to utjecati na potrošače ili ako je potrebna istraga oko toga, dodao je Bamford.

Iz Facebooka su za odluku britanskog regulatornog tijela nazvali nepoštenom te su u komentaru na kaznu istaknuli svoje izrazito neslaganje s takvom odlukom CMA.

Giphy Facebook u šopingu: Za 400 milijuna kupili popularni Giphy

Proučit ćemo odluku CMA i razmotriti svoje opcije, izjavio je neimenovani glasnogovornik Facebooka, a prenosi TechCrunch.

Izvor: TechCrunch

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju