Novinari testirali autonomnu tehnologiju: Šokirali se greškom Teslina softvera koja je mogla biti smrtonosna

Teslin FSD se pokazao dobrim i pouzdanim, sve do jednog trenutka koji je bio prilično opasan

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 18.05.2025. / 09:12 komentari
Tesla, ilustracija (Foto: Getty Images)

Iako je još prerano reći kada bi se to moglo dogoditi, čini se kako bi u budućnosti cestama zaista mogli dominirati autonomni automobili. Vozila kojima će upravljati softver, a u njima neće biti vozača testiraju se godinama, a najdalje u razvoju dogurao je Googleov Waymo. Njihovi robotaksiji na nekoliko američkih tržišta tako tjedno obave više od 250 tisuća plaćenih vožnji, a kako su najavili širenje i na nova tržišta, jasno je kako će ta brojka konstantno rasti.

tri vijesti o kojima se priča B-2 Spirit Zapanjili sve Potpuni šok za Iran: Detalji najpreciznijeg i najrazornijeg zračnog udara Amerikanaca dosad viđenog Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe? Ruski vojnik se predaje dronu Prvi takav slučaj Jedan od najbizarnijih trenutaka suvremenog ratovanja: Ruski vojnik predao se dronu

Svoje planove na ovom tržištu ima i Tesla te je Musk najavio kako će testiranje njihova robotaksi servisa u američkom Austinu početi već sljedećeg mjeseca. Na početku će, naravno, u tim vozilima biti vozači spremni preuzeti kontrolu nad vozilima, no plan je da, ako/kada se testovi pokažu uspješnim, Teslina tehnologija u potpunosti preuzme kontrolu nad vozilima.

Waymov automobil Otvorena istraga protiv robotaksija: Evo u kojim su se situacijama ljudi pokazali boljim vozačima od računala

Novinari Business Insidera odlučili su na cestama San Francisca testirati trenutačne mogućnosti Wayma i Teslina softvera za autonomnu vožnju (FSD) kako bi ih mogli usporediti.

Treba naglasiti kako je Waymov automobil u kojem su se provozali pravi robotaksi u kojem nema vozača te kompanija ima sve regulatorne dozvole za pružanje takve usluge, dok Tesla koristi verziju softvera FSD Supervised, što znači da vozači moraju nadzirati vozilo i biti na oprezu u slučaju greške. Kada Teslina vozila postanu dio robotaksi servisa koristit će napredniji softver koji će moći u potpunosti sam upravljati vozilom.

Jaguar protiv Modela 3

Waymov automobil u kojem su se provozali bio je Jaguar I-PACE opremljen s petom generacijom Waymo Drivera, pet lidara, šest radara i čak 29 kamera. S druge strane Teslin Model 3 koji je sudjelovao u testu ima samo osam kamera.

Automobil bez vozača Suradnja tehnološke i automobilske tvrtke donosi revoluciju: Vozačke dozvole mogle bi postati prošlost

Vožnja u Waymovom Jaguaru I-PACE pokazala se iznimno ugodnom te su se automobil i autonomna tehnologija pokazali prilično impresivnima. Robotaksi je ponekad čak prošao i kroz žuto svjetlo, no kako napominju na BI-u, nikada nije napravio neki riskantan manevar ili potez.

Novinari su posebno izdvojili jednu situaciju. Kada se Waymov automobil zaustavio iza drugog vozila koje se zaustavilo ispred znaka STOP, prestrojilo se u desnu traku koja je bila prazna. To su opisali “ljudskim trenutkom” jer takav potez s kojim se u vožnji može osvojiti nekoliko metara možemo očekivati od ljudskog vozača, no ne i od robota.

Crveno svjetlo?!

Što se Tesle tiče, FSD je gotovo tijekom cijele rute pružio “ugodno iskustvo vožnje” te na Business Insideru kažu kako Tesla zaslužuje pohvale jer je to omogućila s puno jednostavnijim i jeftinijim tehnološkim rješenjem i samo osam kamera. Tijekom vožnje nije bilo nekakvih naglih kočenja ili nepredviđenih poteza softvera, no do kraja vožnje automobil je napravio nekoliko manjih grešaka (uključujući i prelazak na biciklističku traku na kojoj je automobil vozio nekoliko sekundi), ali i jednu veliku zbog koje bi softver sigurno pao na vozačkom ispitu

Naime, kada je automobil stigao na jedno kompleksno raskrižje prošao je kroz - crveno svjetlo. Ne treba niti spominjati koliko je taj potez bio opasan i potencijalno smrtonosan te novinari mogu imati sreće što nisu doživjeli neku prometnu nesreću.

Elon Musk Bliži se jedan od najvažnijih trenutaka za Teslu: Analitičari su skeptični, a investitori nestrpljivi

Ono što je zanimljivo jest što je Tesla prepoznala crveno svjetlo i zaustavila se, no onda je odjednom, dok je crveno svjetlo i dalje bilo uključeno, polako prošla kroz raskrižje. Iako opasnosti nije bilo te niti jedan automobil tada nije ušao u raskrižje, novinari koji su sjedili u automobili ostali su u šoku. Na Business Insideru kažu kako su se na sličan problem ranije žalili i još neki vlasnici Teslinih automobila, a na upit novinara oko ove situacije, iz Tesle nisu odgovorili.

Ovaj test još jednom pokazuje izazove korištenja tehnologije za volanom jer automobil može 99 stvari u vožnji odraditi odlično i poput ljudskog vozača, no ako napravi samo jednu grešku, ona može biti iznimno opasna i može završiti čak i s ljudskim žrtvama.
 

Vezane vijesti