Suradnja tehnološke i automobilske tvrtke donosi revoluciju: Vozačke dozvole mogle bi postati prošlost

Napravljen je prvi korak prema budućnosti kakve se sve donedavno činila nezamislivom.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 30.04.2025. / 11:23 komentari
Automobil bez vozača (Foto: Afp)

Prije samo nekoliko dana izvršni direktor Alphabeta Sundar Pichai govorio je o mogućnosti da bi jednom autonomni automobili mogli postati dostupni za kupovinu, kao i sva ostala klasična vozila. Tada je to spomenuo samo kao nekakvu ideju i nije imao nikakvih konkretnih podataka o tome kada bi to moglo biti.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

  Dara Khosrowshahi Šef Ubera otkrio što vozi: "To je fantastičan automobil!"

Jučer su napravili mali korak prema tom cilju i to potpisivanjem preliminarnog partnerstva s Toyotom. Japanska kompanija dominira globalnim tržištem po broju prodanih automobila, dok je Alphabetov Waymo dominantna kompanija na tržištu robotaksija. Kako je naglašeno u zajedničkom priopćenju, cilj koji žele postići ovim partnerstvom jest brži razvoj tehnologije asistencije u vožnji te autonomne tehnologije za osobna vozila.

Kombinacija stručnosti Wayma na području autonomije te Toyote na području razvoja i proizvodnje automobila tako bi mogla rezultirati potpuno novom generacijom osobnih vozila budućnosti. Riječ je o autonomnim osobnim automobilima kojima bi u upravljala računala, tako da ljudima više ne bi trebala vozačka dozvola jer bi sve bilo u rukama tehnologije.

Toyota kao Waymov robotaksi

Također, ovim se partnerstvom otvara i mogućnost korištenja Toyotinih automobila u Waymovoj floti robotaksija. Podsjetimo, Waymo (tvrtka koja je, kao i Google, dio Alphabeta) nema vlastite automobile, već u postojeće modele ugrađuje autonomnu tehnologiju, a njihov robotaksi servis već je dostupan na nekoliko američkih tržišta.

Waymo je do sada potpisao partnerstva s brojnim automobilskim kompanijama poput Jaguara, Fiat Chryslera, Daimler Trucksa, Daimlera, Hyundaija i Geelyja, a uskoro možemo očekivati i Waymove autonomne Toyote.

Waymo Nisu mogle izaći iz automobila: Putnice ostale zatočene u robotaksiju na opasnom dijelu ceste

S obzirom na to da Waymo planira širenje na nova tržište te da potražnja za njihovim robotaksijima konstantno raste, jasno je zašto su se odlučili na nove suranje s proizvođačima automobila.

Prije samo dva mjeseca broj tjednih vožnji u njihovim robotaksijima iznosio je 200 tisuća, a sada se ta brojka popela na 250 tisuća. Dakle, svaki mjesec putnici plate oko milijun vožnji u automobilima u kojima nema vozača, već su prednja sjedišta prazna.

Sporazum Wayma s Toyotom jedan je potencijalni korak prema svijetu u kojem takva vozila više neće posjedovati samo robotaksi kompanije, već bi ih mogle kupovati privatne osobe i s njima se voziti po gradovima i autocestama na kojima to zakon dopušta.

Iako je nekakav oblik asistencije u vožnji danas integriran u brojne novije modele automobila poput Teslinih vozila u kojima je vozačima dostupan autopilot, odnosno još napredniji sustav FSD, niti jedan od tih sustava nije potpuno autonoman. Pri njihovom korištenju vozači moraju imati ruke na volanu i paziti na promet kako bi mogli preuzeti kontrolu nad vozilima. Za očekivati je kako će tehnologija s vremenom biti sve naprednija i sigurnija tako da bi se jednog dana zaista mogli voziti u svojim automobilima kojima će u potpunosti upravljati računala i bit će bolji vozači nego ljudi.

Izvor: CNBC 

Vezane vijesti