BYD preuzima odgovornost: Pokrit će sve štete nastale nesrećama pri autonomnom parkiranju

BYD će pokriti sve štete ako njihovi automobili pri automatskom parkiranju izazovu nesreću. Riječ je o hrabrom potezu koji podiže povjerenje u autonomiju vozila.

Branimir Vorša | 13.07.2025. / 10:20 komentari
BYD Sealion 7 (Foto: BYD)

U neuobičajenom potezu za automobilski sektor, kineski BYD javno je objavio da će preuzeti punu odgovornost ako njihova funkcija automatskog parkiranja, poznata kao "Božje Oko", uzrokuje nesreću. Ta izjava dolazi zajedno s postignućem četvrte razine autonomije za taj sustav, čime BYD postaje druga tvrtka u svijetu kojoj je to uspjelo, nakon Mercedesa.

tri vijesti o kojima se priča Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Kuglasta munja snimljena u Kanadi Zapanjili stručnjake VIDEO Bračni par s trijema kuće snimio iznimno rijedak i posve misteriozan vremenski fenomen

Prevedena objava, koju je prenio Fast Company s originalne BYD-ove izjave na Weibou, navodi da će kineski autodiv u potpunosti pokriti sigurnost i gubitke nastale nesrećama pri korištenju sustava Božje Oko. To se odnosi isključivo na funkciju parkiranja, a ne na potpuno autonomnu vožnju.

Savjet kupcima

Kupcima se savjetuje da se u slučaju incidenta izravno obrate BYD-u, bez posredovanja osiguravajućih društava. Proizvođač je izrazio veliko povjerenje u pouzdanost sustava pri obavljanju složenih parkirnih manevara.

The Verge piše da je Mercedes-Benz također postigao četvrtu razinu autonomije, no njegova je primjena ograničena isključivo na garažu zračne luke u Stuttgartu. BYD-ov sustav također se odnosi samo na parkiranje, iako promotivni sadržaj može sugerirati širu primjenu od Mercedesove.

Razumijevanje razina autonomije kod vozila

Unatoč tvrdnjama, BYD-ova autonomija izvan funkcije parkiranja i dalje je na razini 2, s primjenom LiDAR senzora. Prava četvrta razina označava sustave sposobne za potpunu samostalnu vožnju unutar unaprijed definiranih područja, što još nije standard na javnim cestama.

Ukupno, postoji šest razina autonomije koje se kreću od 0 do 5. Nulta razina označava potpunu odsutnost automatizacije, dok peta predstavlja potpunu samostalnu vožnju u svim uvjetima. BYD-ovo postignuće četvrte razine odnosi se, kao što je navedeno, isključivo na automatsku funkciju parkiranja, a ne na cjelokupnu vožnju.

Vezane vijesti