CEO Mercedesa kritizirao regulativu EU-a: Umjesto investiranja u istraživanje i razvoj automobila, proizvođačima prijete kazne

S novom regulativom u EU proizvođačima automobila prijete nove kazne.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 20.01.2025. / 14:25

Ola Källenius (Foto: Afp)

Dok u zemljama poput SAD-a i pogotovo Kine prodaja električnih električnih vozila raste, u Europi je situacija drukčija te je 2024. prodaja u odnosu na godinu dana ranije u - minusu. A situacija na ovom tržištu u EU mogla bi u budućnosti biti još gora, za što bi dio krivice mogla snositi i nova europska regulativa o smanjenju emisije CO2 u automobila, odnosno konkretnije, o kaznama zbog kršenja emisije.

Električni automobil, ilustracija U ovoj državi svi kupuju električne automobile, osim jedne kategorije kupaca

Tako barem tvrdi izvršni direktor Mercedes-Benza i predsjednik Udruge europskih proizvođača automobila (ACEA) Ola Källenius. U komentaru na novu regulativu naglasio je kako bi EU trebala razmisliti o najavljenim kaznama jer bi njihov učinak mogao biti suprotan. Naime, u slučaju da automobilske kompanije moraju platiti velike kazne, imat će manje novaca za razvoj i proizvodnju cjenovno povoljnijih električnih automobila, što će usporiti njihov napredak na tom polju.

Prema novoj regulativi, svi novi modeli automobila moraju prosječno imati emisiju manju od 95 grama CO2 po kilometru, a onima koji to ne postignu prijete velike kazne.

S obzirom na to da europski proizvođači automobila ionako sve teže pariraju kineskim tvrtkama i Tesli, nova regulativa predstavlja dodatnu otegotnu okolnost. Källenius je naglasio potrebu za fleksibilnosti u okviru europskog zelenog plana čiji je cilj da Europa do 2050. godine postane klimatski neutralan kontinent. Trenutačna regulativa je prestroga, a umjesto na kažnjavanje, njen bi fokus trebao biti na stvaranju održivog i profitabilnog poslovnog modela za automobilsku industriju, naglašava CEO Mercedes-Benza.

Objasnio je kako se sada nalazimo u “kritičnoj fazi transformacije” na električna vozila te bi plaćanje velikih kazni za nepoštivanje spomenute regulative i kršenje zakona o emisijama preusmjerilo nužna sredstva za istraživanje, razvoj i druge investicije u - plaćanje kazni. Dakle, regulativa i kazne koje su birokrati donijeli kako bi osigurali da u budućnosti emisije CO2 budu manje, dugoročno bi mogle imati suprotan učinak.

Ferrarijev logo VIDEO Pogledajte prvi električni Ferrari u akciji!

U to vjeruje Källenius, a regulativi se protive i drugi proizvođači automobila, kao i neke države poput Austrije, Bugarske, Slovačke, Italije i drugih koje su pozvale EU da odustane od kažnjavanja. Njihovo mišljenje ne dijele svi. Iz neprofitne organizacije Transport & Environment (T&E), koja je imala veliku ulogu u donošenju novih pravila o emisiji CO2 kažu kako njegove tvrdnje nisu istinite. Naime, proizvođači automobila lansiraju modele koji su u skladu sa svim regulativama koje stupaju na snagu u godini njihova početka prodaje tako da u biti ne očekuju da velike kazne.

U najgorem slučaju, ukupan zbroj kazni trebao bi biti manji od milijardu dolara, pri čemu će najviše kazni platiti Volkswagen grupa. Njemačka tvrtka kazne bi mogla izbjeći povećanjem prodaj električnih automobila, kao i postizanjem dogovora s drugim proizvođačima poput Tesle, komentirali su na EV Areni.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti