Partnerstvo ili akvizicija: Kakva je sudbina GoProa?

Iz GoProa objavili su kako će otpustiti više od dvadeset posto zaposlenih, a odustaju i od daljnjeg razvoja bespilotnih letjelica

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 09.01.2018. / 11:27

GoPro (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Otkad je GoPro izašao na burzu sredinom 2014. godine, vrijednost te kompanije pala je za oko 70 posto te je sada manja od milijardu dolara, a nakon što su jučer objavili razočaravajuće (preliminarne) rezultate za posljednji prošlogodišnji kvartal, najavljeni su otkazi za više od dvadeset posto zaposlenih, dok je cijena dionica dodatno pala.

Loš znak za budućnost kompanije jest i povlačenje s tržišta dronova jer su upravo na tom tržištu vidjeli priliku za rast i širenje poslovanja, no njihova bespilotna letjelica Karma nije ostvarila željene rezultate – za što u GoProu krive malu prodajnu maržu, kao i nepovoljne regulatorne uvjete za dronove u Europi i SAD-u. Karma će i dalje biti dostupna dok se ne prodaju sve zalihe, ali više se neće proizvoditi novi modeli tog uređaja, kao što niti GoPro više neće razvijati nove dronove. Također, upali su u probleme i na "svom" teritoriju – tržištu akcijskih kamera na kojem je konkurencija sve veća te im, osim velikih tehnoloških kompanija, prijete i manje poznate kineske kompanije koje se drže provjerenog recepta proizvodnje solidnih uređaja niske cijene.

Moguća su potencijalna rješenja problema partnerstvo s drugim kompanijama ili čak prodaja. Prema "osobama upoznatim sa situacijom" s kojima su razgovarali novinari Bloomberga, ekipa iz GoProa angažirala je investicijsku banku JP Morgan Chase & Co. za savjetovanje o potencijalnoj prodaji. Izvršni direktor GoProa Nick Woodman u intervjuu za Bloomerg potvrdio je kako će, ako se pojavi prilika za suradnju s većim organizacijama koje bi mogle pomoći u daljnjem razvoju kompanije, sigurno razmisliti o tome. Dodao je kako žele uskladiti GoPro sa željama i potrebama korisnika, zbog čega žele proširiti doseg i važnost njihova brenda, što je puno jednostavnije suradnjom s partnerskim kompanijama.

Jasno je kako su pred kompanijom (velike) promjene jer se pokazalo kako je dosadašnji način poslovanja teško održiv te je, čini se, jedino pitanje hoće li se te promjene odnositi na suradnju s drugim kompanijama ili će ih neka velika kompanija preuzeti i tako proširiti svoju ponudu vrhunskim akcijskim kamerama.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti