Porsche zajedno s mnoštvom partnera radi na komercijalizaciji ugljično neutralnog tekućeg goriva, koje bi moglo značiti veliku promjenu u borbi za očuvanje okoliša, ako se njegova proizvodnja dovede na industrijsku razinu.

Naziv goriva koje Porsche i partneri razvijaju glasi eFuel, a riječ je o sintetičkom benzinu koji izgara identično kao i tradicionalna fosilna goriva, no ima minimalan učinak po okoliš.

Istražujemo eFuel goriva kao dodatak (električnim vozilima), rekao je na konferenciji za medije Jan Ohmstedt, šef eFuel projekta u Porscheu. Pojasnio je da je to inovativan način kako očistiti postojeća vozila s unutarnjim sagorijevanjem, prije nego li ih se u potpunosti zamijeni s još zelenijim električnim vozilima.

Biogorivo Nova nada za vozila s unutarnjim sagorijevanjem? Znanstvenici pomoću mikroba proizveli ugljično neutralno i održivo biogorivo

Isto gorivo moglo bi se koristiti i kao gorivo za klasična vozila, što bi automobilsko nasljeđe održalo na životu i održivim još dugo u budućnosti. Upravo ta je činjenica posebno značajna Porscheu, čijih je 70 posto vozila koje su ikad proizveli, još uvijek u pogonu i na cestama.

Porscheovi partneri zapravo su velike i svjetski dobro poznate kompanije poput ExxonMobila, Siemens Energy, Enela, Gasca i drugih. proteklog je mjeseca započet rad na piulot tvornici u Čileu.

Mi smo pioniri ove tehnologije. Ovo je prva industrijalizirana aplikacija... prva integrirana pilot tvornica, naglasio je Ohmstedt.

Ta bi tvornica trebala započeti s radom iduće godine, a godišnje bi trebala proizvesti 130.000 litara eFuel goriva, što je poprilično mala količina, no riječ je o samom početku proizvodnje i puštanju u pogon tek jedne turbine. 2026. godine ta bi tvornica trebala godišnje proizvoditi 550 milijuna litara eFuel goriva.

Tesla Model S Plaid Povijesni trenutak za automobilsku industriju: U Norveškoj bi se od sljedeće godine mogli kupovati samo električni automobili

Porsche preferira struju proizvedenu iz vjetroelektrana pa će novu tvornicu u Čileu upravo vjetroelektrane opskrbljivati strujom 24 sata dnevno, za razliku od solarnih panela, koji su praktički beskorisni tijekom noći. No, ako eFuel gorivo bude prihvaćeno, solarna energija uvijek ostaje kao dodatna opcija, ističe Ohmstedt.

Navedeno gorivo proizvodi se, pojednostavljeno rečeno, pomoću struje koja se koristi za razbijanje molekula vode na molekule vodika i kisika putem elektrolize. Nakon toga vodik se miješa s ugljičnim dioksidom kojeg se prikuplja iz zraka te se kemijskim putem dobiva metanol. metanol se nakon toga pretvara u iskoristivo zeleno gorivo.

No to nije sve, jer se proizvodni proces može koristiti i za izradu sintetičkog kerozina tako da Porsche i partneri zapravo mogu jednim potezom zelenijima učiniti još i brodski transport te zrakoplovnu industriju.

Baterije Revolucionarno istraživanje riješilo velik problem pri proizvodnji baterija i otkrilo kako im više nego dvostruko povećati kapacitet

Za proizvodnju jedne litre eFuel goriva potrebno je proizvesti 20 kilovatsati električne energije iz obnovljivih izvora električne energije, a ta litra goriva sadržava 9 kilovatsati energije. To je gotovo identično tradicionalnim fosilnim gorivima i razlog zbog kojeg bi eFuel gorivo moglo biti praktički leteća zamjena za njega i pomalo joker rješenje, koje bi nam omogućilo u biti da zadržimo i ovce i novce.

Izvor: Cnet

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju