RECENZIJA Isprobali smo Samsungovo rješenje za virtualnu stvarnost, Gear VR

Kada je Samsung u partnerstvu s Oculusom prošle godine predstavio Gear VR, jasno su nam dali na znanje da se radi o prototipu koji još nije spreman za široke mase.

Viktor Gabaj Viktor Gabaj Viktor Gabaj | 21.03.2016. / 11:01

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Taj prvi model dolazio je pod nazivom «Innovator Edition» i bio je namijenjen uskoj skupini sretnika koji su imali prvi priliku osjetiti virtualnu stvarnost na svojoj koži. S cijenom od $200 dolara u početku, taj je prototip bio kompatibilan s Galaxyjem Note 4 te Galaxy S6 i S6 Edge modelima, da bi godinu dana kasnije već spomenuti dvojac izbacio komercijalnu verziju Gear VR-a – znatno manju, lakšu i jeftiniju inačicu (samo 99 američkih dolara na području SAD-a, kod nas 700-tinjak kuna) koja je kompatibilna s Note 5, S6 Edge, S6 Edge+, a sada i novom generacijom S7.

Radi se o gadgetu, više headsetu, koji je osmišljen kao držač za pametni telefon, no ključnu ulogu igraju leće koje su zaslužne za doživljaj virtualne stvarnosti. Osim Samsunga, sličan proizvod plasirali su i HTC, PlayStation, ali i Google. Naime, svatko od njih ima svoju inačicu koja se razlikuje po kvaliteti doživljaja, načinu izvedbe ili pak cijeni, što stvara širok spektar za tržište gladno ovakvih tehnoloških noviteta. Možda najekonomičniji po vaš budžet s liste je Googleov Cardboard – VR set izrađen od kartona koji se, za razliku od konkurencije, može primijeniti na gotovo svakom pametnom telefonu. Po cijeni od 15-ak dolara, dostupan je na Googleovim stranicama, a sličnih rješenja ima i na eBayu za nekoliko dolara.

Krenimo od pakiranja

Komercijalni paket koji se nalazi u prodaji sadrži sam Gear VR, dva remena kojima se uređaj pričvršćuje za glavu te upute za upotrebu. Galaxy s Gearom komunicira putem USB konektora, dok se za njegovu stabilnost unutar naočala brinu dvije kopče i zaštitni poklopac.



Nakon što povežete oba uređaja, automatski započinje instalacija potrebnog softvera, što traži nekoliko minuta vašeg strpljenja. Treba priznati da je tu bilo određenih poteškoća prilikom instalacije pa je bilo potrebno vratiti uređaj na tvorničke postavke i postupak sinkronizacije na početak, no recimo da je tome kumovala moja greška zbog «multitaskinga». Nakon što uređaj stavite na glavu, primijetit ćete da slika nije sasvim oštra pa ćete kotačićem koji se nalazi na vrhu naočala morati izoštriti sliku.



Između leća nalazi se sustav senzora koji Galaxyju javlja kada se headset stavi na glavu kako bi se pokrenula aplikacija za prikaz sadržaja, a odmah ćete primijetiti da rezolucija nije baš perfektna, iako se Galaxy može pohvaliti s 2560x1440 piksela. Ako ste se ikad pitali imali smisla uvoditi 4K rezoluciju na pametne telefone, mislim da više nema dileme. Za upravljanje se koristi touchpad koji se nalazi na desnoj strani naočala (listanjem gore-dolje, lijevo-desno te pritiskom), a tu je i tzv. «back» tipka pomoću koje se možete vratiti na glavni izbornik.

Zaboravite Google Play

Unutar VR sučelja nalazi se i Samsungova trgovina koja nudi hrpu aplikacija razvijenih za prikaz u 360 stupnjeva. Tu spadaju razne aplikacije kojima možete otputovati u bilo koji dio svijeta, kao i igre od kojih će neke tražiti dodatan joystick (kod npr. ratnih igrica). Ne treba posebno naglašavati kako je većinu igara potrebno kupiti (cijene se kreću od 2 do 10 dolara), no nađe se i koja besplatna. Budući da se radi o aplikacijama koje moraju osigurati pogled na 360 stupnjeva, brzo bi vam moglo ponestati slobodnog prostora, a cijeli ushit dodatno otežava i nemogućnost proširenja putem memorijske kartice – no za to valja kriviti Samsung. Za ljubitelje filmova u ponudi je i Netflixova aplikacija pomoću koje ćete gledati filmove u standardnom 2D prikazu, no zato imate 3D doživljaj sjedenja u praznoj kino dvorani. Puno se prašine dizalo i oko osjećaja mučnine i vrtoglavnice, no to ćete osjetiti samo kod igara u kojima se glavni lik kreće velikom brzinom u odnosu na ostakak virtualnog svijeta.

Što se tiče autonomije baterije, logično je kako će korištenje Gear VR-a dodatno iscrpiti kapacitet pa je za očekivati kako će napunjenost Galaxyja S6 Edge+ za korištenje od sat vremena iscrpiti za 20-30%, ovisno o broju dosad ostvarenih ciklusa.

Zaključak

Možemo reći kako trenutno ne postoji VR headset koji će objediniti sve najbolje iz postojećih rješenja na tržištu, no Samsung je svoju ulogu odigrao odlično s obzirom na to da u isto vrijeme jača svoj Galaxy brend i razvija novu tehnologiju, a cijeli projekt realiziran je u partnerstvu s Facebookovim Oculusom koji ima najbogatije iskustvo na polju virtualne stvarnosti. Ako ćemo uspoređivati Gear VR s jeftinijim rješenjima (poput Cardboarda), Samsung je neusporedivo bolje rješenje. Posebno ako ste vlasnik Galaxyja S6 pa vas ulazak u svijet VR-a neće pretjerano koštati. S druge pak strane imamo i kvalitetnija rješenja poput HTC-a Vive ili originalnog Oculusa, no s boljim iskustvom VR-a dolazi i skuplja cijena – mada je sve to u koliko toliko normalnim granicama bez obzira što se radi o tehnologiji koja se tek počela razvijati.

Kako god, Samsung radi odličan posao. Za vjerovati je kako će kompanija u budućnosti ponuditi širu listu kompatibilnih uređaja, a možda nas iznenade i s kojim jeftinijom verzijom.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti