Strah od Googlea

Velike automobilske kompanije u strahu su da bi Google mogao razviti operativni sustav za automobile bez vozača koji bi bio besplatan za korištenje i na taj način dominirao ovim tržištem na sličan način na koji dominira mobilnim tržištem

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 07.05.2015. / 09:28

Strah od Googlea

Googleovi planovi vezani uz automobile bez vozača dobro su poznati već godinama te u ovom internetskom divu vjeruju kako će za manje od desetak godina ljudi volan prepustiti računalima koja će upravljati automobilima. Ovakvi su automobili po SAD-u već odvozili stotine tisuća kilometara te su se testiranja pokazala iznimno uspješnima, a iako nam se ovakva tehnologija i dalje čini kao znanstvena fantastika, neke od najvećih automobilskih kompanija svjesne su da bi zbog Googlea u budućnosti mogle upasti u velike probleme. 'Najveća prijetnja automobilskoj industriji bit će ako Google razvije operativni sustav za automobile bez vozača i omogući njegovo besplatno korištenje svima', komentirali su za Wall Street Journal izvori iz automobilske industrije upoznati s trenutnom situacijom na tržištu.

Novi Teslin Model 3 mogli bi vidjeti već u ožujku sljedeće godine

Google je nešto slično napravio na mobilnom tržištu s Androidom – u ovoj su kompaniji strahovali kako će druge kompanije preuzeti prevlast na tržištu mobilnog pretraživanja pa su se odlučili na kupnju (i daljnji razvoj) Androida kojeg su ponudili mobilnim proizvođačima. Kako bi spriječili Google u napadu na ovom tržište, njemačke automobilske kompanije (BMW, Audi i Daimler) razmišljaju o preuzimanju Nokije Here, Nokijine divizije za razvoj digitalnih karata. 'Digitalne karte osnova su razvoja automobila bez vozača', a na Nokijine Here karte 'najnapredniji sustav digitalnih karata na svijetu' te bi one mogle postati osnova za razvoj automobilskih digitalnih servisa budućnosti, odnosno 'oči i uši budućih automobila bez vozača', napominju u WSJ-u. Iako službenih informacija o preuzimanju Here divizije još nema, glasine kažu kako bi konzorcij koji sačinjavaju navedene njemačke kompanije, kineska kompanija Baidu i još nepoznati investitori mogli dovršiti posao u roku od dva tjedna, pri čemu bi Audi, BMW i Daimler trebali imati većinski udio u kompaniji, dok bi Baidu i investitori imali manjinski udio. 

Foto: AFP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti