Budućnost automobilske industrije donosi radikalne promjene, a američka automobilska udruga (AAA) već sada želi ljude pripremiti na te velike promjene i novitete koji dolaze – što se prvenstveno odnosi na autonomna vozila, odnosno automobile, kamione, autobuse i druga prijevozna sredstva kojima će upravljati softver. Kako bi upoznala i pripremila ljude s ovom tehnologijom, AAA u Las Vegasu u suradnji s francuskom kompanijom Keolis tijekom sljedeće godine namjerava prevesti oko 250 tisuća ljudi u električnim autonomnim miniautobusima koji će voziti na ruti dužine oko jednog kilometra, a među putnicima će se provoditi i ankete prije i poslije vožnje kako bi se dobio što bolji dojam oko očekivanja i zadovoljstva ljudi s autonomnom tehnologijom. Nakon uspješnog dvotjednog testiranja, 8. studenog njihova vozila kojima upravljaju računala (u njima je prisutan i vozač, no samo kako bi u nepredviđenim situacijama mogao preuzeti kontrolu nad volanom) započela su s (besplatnim) prijevozom putnika, no službeni početak ovog servisa s kojim se želi ljude upoznati s budućnosti prijevoza i automobilske industrije nije dobro počeo.

Naime, nešto više od sat vremena nakon što je autobus počeo prevoziti ljude na ovoj kratkoj ruti s tri stajanja, došlo je do prometne nesreće te je udario u prednji dio dostavnog kamiona. Treba napomenuti kako je krivac za ovu prometnu nesreću kamion, tj. vozač dostavnog kamiona koji se uključivao u promet s trake za istovar robe i nije propustio autobus koji je imao prednost. Iz AAA kažu kako je računalo autobusa prepoznalo situaciju te je "napravilo ono što je moralo", no kako se kamion nije zaustavio, došlo je do sudara. Srećom, nitko od osam putnika u autobusu, kao niti vozač kamiona nisu ozlijeđeni, a na autobusu je zabilježena manja materijalna šteta te je udubljen prednji branik.

Dok bi neki mogli reći kako je ova situacija najbolji dokaz kako autonomna vozila još nisu spremna za komercijalnu uporabu i vožnju po cestama, iz američke automobilske udruge kažu kako se ovaj sudar mogao izbjeći da je kamion imao istu tehnologiju i senzore kao i autobus, odnosno da je kamionom upravljalo računalo, a ne čovjek. Za njih je ovo dokaz za upravo suprotno – računala su bolji vozači od ljudi i jednom kada softver preuzme volane, bit će puno manje prometnih nesreća, ozlijeđenih i poginulih na cestama.

Izvor: The Verge