Godinama je glavni trend bio prihvaćanje nove tehnologije. Gotovo da je bio imperativ što prije i što bolje prihvatiti novu tehnologiju koja se pojavila na tržištu. No, čini se kako taj trend usporava, a mlade generacije okreću se onome s čim su njihovi roditelji odrastali - analognom.
Izvješće o budućnosti wellnessa 2025. koje je objavio Global Wellness Summit identificirao je upravo prihvaćanje retro i analognih tehnologija kao jedan od dominantnih trendova 2025. godine.
Kako se navodi u izvješću, generacija Z i mladi milenijalci prihvaćaju retro tehnologije kojima zamjenjuju pametne telefone. To ne znači da u potpunosti odbacuju modernu tehnologiju, već smanjuju njen utjecaj na njihove živote.
Mislim da je to pobuna protiv tog bezobličnog, bestjelesnog digitalnog svijeta ekrana i gladi za fizičkim objektima i alatima koji se mogu dodirnuti, ističe direktorica istraživanja Beth McGroarty.
Dodaje kako se mlade generacije sve više žele odvojiti od "stalnog napada pasivnih informacija".
Kada pogledate statistiku generacije Z i koliko su vremena proveli pred ekranima, to je zapravo cijeli život, naglašava McGroarty.
U Izvješću ističe da su nemilosrdne manipulacije, marketing, dezinformacije i kampanje podjela u online svijetu, te opće "truljenje mozga" i kulture sada otišli predaleko. 2025. bi, procjenjuju, trebala biti godina u kojoj će više ljudi postati agresivnije s isključivanjem, u životu i na putovanju.
Prema podacima GWI-ja, generacija Z je jedina generacija čije se vrijeme na društvenim mrežama smanjilo od 2021. godine. Istovremeno Pew Research je objavio kako je 62 posto mladih u dobi od 18 do 24 godine online "gotovo stalno".
Odmor za digitalnu detoksikaciju — gdje su telefoni zaključani ili imanja nemaju ili nema dovoljno Wi-Fi-ja — godinama postaje sve popularniji, a sada još i više. Digitalna detoksikacija postala mainstream, ističe McGroarty. Trend analogne tehnologije i iskustva nije prolazna moda. Odjednom se osjeća manje kao trendovska nostalgija nego kao aktivistički pokret za stvaranje "retro budućnosti" vraćajući sve što smo izgubili u digitalnom svijetu koji brzo trune: čovjeka, dodir i naš fokus.