Kao dio borbe protiv klimatskih promjena, Francuska je napravila prvi korak prema obustavi domaćih letova na kraćim distancama za koje je potrebno do dva i pol sata vožnje vlakom. Ta bi odluka trebala smanjiti emisiju stakleničkih plinova te je u skladu s planovima prema kojima bi do 2030. Francuska trebala smanjiti svoj ugljični otisak za 40 posto u odnosu na 1990. godinu.
Naravno, dok je ta odluka naišla na odobravanje ekoloških aktivista (iako oni radikalniji smatraju da bi se zabrana putovanja zrakoplovima trebala odnositi na putovanja kraća od četiri sata vožnje), čelnici zrakoplovne industrije ne slažu se s njom. Ova je industrija jedna od najteže pogođenih tijekom koronakrize, a obustava domaćih letova na kraćim udaljenostima čini se kao sol na ranu.
Kako bi Air Franceu olakšali ovo teško razdoblje, vlada se odlučila na dokapitalizaciju kompanije pa će za 4 milijarde eura udvostručiti svoj udio u tvrtki. Pred cijelom zrakoplovnom industrijom iznimno je izazovno razdoblje. Iako cijepljenje ulijeva nadu da će se stvari s vremenom popraviti, virus SARS-CoV-2 pokazao se prilično nepredvidljivim te uvijek postoji opasnost od nekih novih sojeva, a prema trenutačnim predviđanjima McKinseyja, ne treba očekivati oporavak zrakoplovne industrije na vrijeme prije pandemije prije 2024. godine.
Na te kritike reagirala je ministrica gospodarstva Agnes Pannier-Runacher koja je podsjetila na ulogu zrakoplova u emisiji stakleničkih plinova koja se mora smanjiti, ako se želi ići prema ugljično neutralnoj budućnosti. Pri tome, naglasila je, moraju nastaviti i s podrškom svojim kompanijama. Da bi zakon o zabrani letova na kraćim udaljenostima stupio na snagu, mora dobiti još zeleno svjetlo od Senata te od Narodne skupštine.
Izvor: Reuters