Ne razmišljaju samo automobilske kompanije o elektrifikaciji, o električnim motorima kojima bi se smanjila emisija stakleničkih plinova sve se više razgovara i u zrakoplovnoj industriji. Važnu ulogu u razvoju električnih zrakoplova te u tranziciji prema održivom zračnom prometu trebala bi imati i - NASA. Američka svemirska agencija nije fokusirana samo na misije na Mars i pripremu za povratak astronauta na Mjesec već želi surađivati i sa zrakoplovnim kompanijama na razvoju električnih motora koji bi u budućnosti trebali pogoniti zrakoplove.

Električni zrakoplov Velis Electro - 2 Gdje ima volje, ima i načina: Slovenska tvrtka proizvela prvi električni zrakoplov, već imaju i 30-ak kupaca u sedam zemalja

Projekt ACCEL Brz, tih i s dovoljno energije za 250 kućanstava: Rolls-Royce ovim zrakoplovom želi napraviti revoluciju

Do tog trenutka ostalo je još puno godina, a vjerojatno više i od desetljeća te se očekuje da će elektrificirani pogon za avione (EAP) biti dostupan globalnoj zrakoplovnoj floti do 2035. godine. Prvi korak prema tom cilju jest poboljšanje alata za dizajn i razvoj zrakoplova koji će koristiti sustav EPA. Električni pogon za zrakoplove prvenstveno bi trebao biti namijenjen korištenju u manjim avionima koji lete na kraćim udaljenostima (turbopropelerci, regionalni zrakoplovi itd.), no nije teško pretpostaviti da u nekoj daljoj budućnosti žele razviti sustav koji će omogućiti i najvećim i najtežim zrakoplovima letenje samo na pogon s električnim motorima.

Razlog zbog kojeg NASA želi dati svoj obol razvoju električnih motora je jasan - brojne ranije studije pokazale su da bi elektrifikacija u zrakoplovnoj industriji mogla imati znatan utjecaj na smanjenje potrošnje energije te, naravno, smanjenje emisije štetnih plinova i zagađenja.

Prvi let komercijalnog električnog zrakoplova "Danas smo ispisali povijest": Uspješno testiran prvi električni komercijalni zrakoplov

Slika nije dostupna Planovi Airbusa uključuju i hibridni električni zrakoplov

Posljednjih godina sve je više kompanija koje ulažu znatna sredstava u elektrifikaciju ili u održiva goriva. Tako su nedavno iz Boeinga najavili kako će do kraja desetljeća u svojim zrakoplovima koristiti samo 100-postotno održivo gorivo, dok je NASA ranije ovog mjeseca imenovala svog prvog starijeg savjetnika za klimu, što pokazuje smjer u kojem ide industrija.

Izvor: Tech Times

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju