Da danas nekog pitate želi li se provozati u zračnom taksiji, odnosno nekoj vrsti velikog drona s mogućnošću vertikalnog polijetanja i slijetanja, odgovor bi vjerojatno bio negativan. No za nekoliko godina (ili koju godinu više), takav bi oblik transporta mogao postati relativno uobičajen te brojne kompanije već sada ulažu veliki novac u takvu tehnologiju budućnosti.

Nekima, poput Ubera, to se ulaganje ipak nije isplatilo te su svoju odjel za zračne taksije prodali, no brojne druge kompanije žele dočekati spremni budućnost u kojoj će dio urbanog prijevoza uključivati i zračne taksije. U Velikoj Britaniji nedavno je najavljeno otvaranje prve (od mnogih) zračnih luka za dronove i leteće taksije, a u takav oblik prijevoza sada je uložila i američka zrakoplovna kompanija United Airlines. Investicija je teška oko 1,1 milijardu dolara te je poslana na adresu startupa Archer koji razvija električne taksije.


U sklopu dogovora UA je od Archera naručio 200 letjelica, a dogovorena je i opcionalna kupovina dodatnih letjelica teška 500 milijuna dolara. Treba naglasiti kako Archer tek razvija svoje leteće električne taksije koji imaju mogućnost vertikalnog polijetanja i slijetanja, a u United Airlinesu vjeruju kako će prvi putnici poletjeti u roku od pet godina. Cilj američke zrakoplovne kompanije jest koristiti takve letjelice u povezivanju urbanih središta i aerodroma, dakle kao zračne taksije koji bi putnike odveli kraćim putem do zračne luke, izbjegavanjem prometnih gužvi.

Na početku bi u taksijima trebali biti i piloti, no s vremenom se u Archeru nadaju kako će računala preuzeti pilotske palice, čime će se otvoriti još jedno mjesto za putnike. Doseg ovih letjelica nije velik i iznosi oko 95 km, no uz maksimalnu brzinu od 240 km/h putnicima bi umjesto npr. jedan sat vožnje, do aerodroma trebalo desetak minuta leta.

Iako iz United Airlinesa spominju pet godina, trenutačno je i dalje previše nepoznanica oko tehnologije koja nije jedina prepreka komercijalnom korištenju letećih taksija. Svoje će prije toga trebati reći i regulatori te će, nema sumnje, biti potrebno zadovoljiti stroga pravila, pogotovo oko sigurnosti, prije nego politika i struka daju zeleno svjetlo polijetanju letećih taksija.

Izvor: Ars Tehnica