Budućnost prijevoza donosi brojne zanimljive i sve donedavno nezamislive stvari. Autonomni automobili testiraju se već godinama i milijuni prijeđenih kilometara pokazali su nevjerojatan napredak tehnologije, a sve se više govori i o - letećim automobilima. Za obje te kategorije vozila potrebno je donijeti regulativu, ali i, koliko je to moguće, prilagoditi infrastrukturu.

Britanska vlada nedavno je raspisala natječaj u kojem je htjela vidjeti smjer u kojem kompanije razmišljaju o infrastrukturi budućnosti, odnosno kako su zamislile da bi mogla izgledati zračna luka za leteće automobile. U prvom redu misli se na leteće taksije te dronove za prijevoz tereta. Iako zvuči previše futuristički, takve se letjelice već testiraju, a Hyundai je komercijalne modele najavio za 2028. godinu. Vremena je, čini se, puno, no već sad potrebno je ulagati milijarde u tehnologiju i testiranja samih letjelica/dronova, ali i u prateću infrastrukturu.

Zračna luka Air One (Foto: Hyundai)

Na natječaju su pobijedili Hyundai i Urban Air Port koji će u Coventryju početi s gradnjom zračne luke Air-One za leteće automobile i dronove. Objekt bi trebao biti gotov već do studenog, kada će otvoriti svoja vrata, a osim što će prikazati kako će izgledati zračne luke budućnosti, tu će se održavati i demonstracije s kojima će se prikazati napredak, ali i mogućnosti iskorištavanja VTOL letjelica za putnički prijevoz. Također, vidjet ćemo i kako su kompanije zamislile autonomnu logistiku koja će pratiti vozila te sustav upravljanja katastrofama.

Prema službenoj objavi iz Hyundaija, objekt koji će izgraditi zauzimat će mnogo manje mjesta u odnosu na tradicionalne helidrome i aerodrome te će koristiti manje resursa. U skladu s trendovima, objekt će biti ugljično neutralan.

Iz Urban Air Porta kažu kako je ovo samo početak jednog puno većeg i ambicioznijeg projekta u sklopu kojeg tijekom sljedećih pet godina namjeravaju otvoriti 200 takvih zračnih luka za VTOL letjelice, u Velikoj Britaniji i inozemstvu, što će, dakako, utjecati na puno bolju i bržu prometnu povezanost između gradova.

Naravno, brojne su prepreke, kako tehnološke, tako i regulatorne pred razvojem letećih automobila i taksija, no u takav oblik transporta ulaže se sve više novca, tako da se možemo nadati da ćemo za desetak i više godina na posao moći - odletjeti.

Izvor: Autocar.co.uk