Zbog umjetne inteligencije dio profesora traži radikalnu promjenu u pisanju ispita

Studenti i učenici sve više koriste umjetnu inteligenciju pri rješavanju ispita, a profesori pokušavaju pronaći rješenje za to varanje.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 14.08.2023. / 13:57 komentari
Ispit (Foto: Getty Images)

Potencijal umjetne inteligencije u obrazovnom sustavu iznimno je velik. AI bi mogla postati neka vrsta personaliziranog tutora koji bi učenicima mogla pomagati u obrazovanju i omogućiti im bolju edukaciju sukladno njihovim interesima. Naravno, pri tome bi AI trebala biti samo pomoć učiteljima koji bi i dalje trebali zadržati svoju ulogu, odnosno čak bi i oni mogli iskoristiti umjetnu inteligenciju kako bi poboljšali način educiranja.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

Mobiteli u školama Treba li zabraniti mobitele u školama? Iz UN-a objavili upozorenje o utjecaju tehnologije na obrazovanje

No kao i u drugim sektorima, AI je mač s dvije oštrice. To se pokazalo nakon što je ChatGPT postao dostupan javnosti te su ga mnogi učenici i studenti počeli iskorištavati za varanje na ispitima. O kakvom se problemu radi najbolje možemo vidjeti po komentaru profesora Timothyja Maina sa sveučilišta Conestoga iz Kanade koji je rekao da je situacija u potpunosti kritična. Kao dokaz tome izdvojio je odgovor jednog studenta na pitanje u ispitu: Ja sam samo jezični model, nemam mišljenje o tome.

Još jedan dokaz u tom smjeru jest što se korištenje istraživačkih alata, uključujući i baze podataka knjižnica, smanjilo od pojavljivanja ChatGPT-a, što znači da su AI chatbotovi dijelu studenata zamijenili znanstveni oblik literature koji su ranije koristili.

Kako učenici i studenti sve više koriste umjetnu inteligenciju, tako i profesori razmišljaju o načinima na koji bi se mogli boriti s varanjem i korištenjem AI-a koji je počeo rješavati ispite, pisati eseje i slično.

Profesorica sa sveučilišta St. Johns u New Yorku Bonnie MacKellar odlučila se na zanimljivu metodu. Umjesto na računalima, studenti kodove moraju pisati olovkom na papiru. Također, takvi testovi pisani olovkama imat će veći udio u ukupnoj ocjenu. MacKeller je s više strana čula kako se profesori vraćaju starom principu pisanja papirnatih testova i vjeruje kako je to, u ovom vremenu AI-a, budućnost za studente.

No to nisu jedine promjene s kojima se eksperimentira kako studenti ne bi koristili AI pri rješavanju zadataka. Tako je Bill Hart-Davidson sa sveučilišta u Michiganu kao jedno od rješenja spomenuo promjenu u načinu na koji se postavljaju pitanja, čime bi se mogla zbuniti AI. Također, studenti bi trebali opisivati i način na koji su došli do odgovora kako bi se znalo da su to oni pisali, a ne umjetna inteligencija.

Slika nije dostupna “Lijek je često gori od bolesti”: Učitelj objasnio negativan utjecaj tehnologije na obrazovanje

Neke od ideja uključuju i povijest draftova i uređivanja eseja, odnosno testova, kao i dokument na kojem se vide nepravilno napisane rečenice koje su studenti naknadno promijenili. Sve bi to trebalo poslužiti kao dokaz da su testove zaista pisali studenti, a ne da su se samo poslužili s nekim AI chatbotom koji je za njih dao odgovor.

Izvor: Tech Spot

 

Vezane vijesti